
Balzsam a szemnek, de a lélekig nem jut el
A Többesélyes szerelem nagyon jól működik a kis pillanatokban, ugyanúgy, ahogy a rendező debütáló filmje, az Előző életek is. A forgatókönyv viszont, amit szintén ő írt, túl direkten és esetlenül mond ki szinte mindent, mintha néha egy Hallmark filmet néznénk. A színészek szerencsére ennek ellenére is lubickolnak a hosszú és látszólag tétlen statikus jelenetekben, úgyhogy Chris Evans, Pedro Pascal és Dakota Johnson rajongóinak még így is kötelező darab. Romkomként viszont nem igazán állja meg a helyét, ahhoz nincs benne elég szentimentalizmus se dinamika. Inkább egy lassú és kiábrándult társadalmi dráma lett végül, némi romantikával, habár annak nem is olyan rossz.
De hogyan is lehetne ez másképp, ha Lucy is (Dakota Johnson) csak ebben hisz? Szerinte ugyanis a házasság egyszerű matematika. Rendeljünk hozzá egy számot a magassághoz, az életkorhoz, a bankszámlához és a foglalkozáshoz, és ezek alapján meglátjuk, hogy mennyit is ér az ember. Keressünk aztán ehhez egy hasonló számot a másik kupacban, és készen is van a biztos siker. Lucy kiemelkedő eredményességét jelzi, hogy épp a kilencedik általa szerzett esküvőre készül. Szingliként. Ott viszont találkozik Harryvel (Pedro Pascal), a magas összpontszámú agglegénnyel, és ugyanezen az estén látja újra a régi szerelmét is, Johnt (Chris Evans), aki vele ellentétben a pontlista alsó végén található. Lucy számai egyébként kettejük közé lőnék be őt, ha házasodni szeretne, ám ez nem szerepel a tervei között. A két férfi viszont erről másképp gondolkodik.

A Többesélyes szerelemnek talán csak az a baja, hogy elkészült korábban az Előző életek. Vagy inkább az, hogy a forgatókönyvét nem bízták másra. Mert Celine Song mint rendező és a színészei meglepően sokat ki tudtak belőle még így is hozni, csak azt sajnáljuk, hogy nem volt nagyon miből.


