
Elásott érzelmek
Beatlesről ABBA-ra váltó zenekar, félresikerült bankrablás, egy rakás pszichiátriai beteg, viking mondák, elásott sporttáska, kalapáccsal szétvert fej, kutyákat elrabló testér és ez csak a jéghegy csúcsa. Megannyi skandináv sikerfilm forgatókönyvíró-rendezője, Anders Thomas Jensen újra kedvenc színészeivel forgatott, akik ezúttal is az őrületbe kergetik egymást, de szó szerint. Az utolsó viking egyszerre humoros és véres, az általa hozott üzenet pedig legalább annyira zavarba ejtő, mint Mads Mikkelsen szőke loknijai. 
Anker vonakodva bár, de belemegy a játékba, már csak azért is, mert valahányszor Manfrednek nevezi testvérét, az kárt tesz magában. Elutaznak a család régi házához, amit egy furcsa pár bérel, hogy aztán ott még furcsább emberekkel találkozzanak. A gyerekkori emlékek rég nem tapasztalt érzelmeket hoznak elő belőlük, ami nem feltétlenül jelent jót. A bankrablásban résztvevő Flemming közben testvérük, Freja presszionálása révén próbál a nyomukba eredni és az egész véres káoszba torkollik. 
A testvérek története kicsit olyan, mint amit A könyvelőben láthatunk. A szigorú apa veréssel és állandó trenírozással igyekszik a testvéri köteléket erősíteni, melynek eredményeként fiai a végsőkig összetartanak, de közben testileg és lelkileg is megtörnek. Felnőttként mindketten traumatizált, a világgal harcban álló emberek lesznek, ebből a szempontból talán Manfred a szerencsésebb, mert amíg mások bőrébe bújik, addig sem emlékszik vissza a múltra. 
A család egykori otthonában összejött furcsa társaságot nézve felvetődik az emberben a kérdés, mi a jobb, ha valaki őszintén (és felszabadultan) bolond vagy ha megjátssza magát. A viking mese az együvé tartozásról és a kirekesztésről szól rengeteg vérrel és skandináv fekete humorral. Az Utolsó viking cselekménye először inkább vicces a maga szomorú valóságában, majd ahogy telik az idő és egyre több a konfliktus, az erőszaké lesz a főszerep, hogy aztán a testvérek újra felfedezzék a köztük lévő kötelék különlegességét. 
A mese a film végén folytatódik, vagyis ér véget, keretbe zárva annak cselekményét, hogy együttes erővel zökkentsék ki a nézőt a komfortzónájából. A forgatókönyvíró-rendező ezúttal sem hazudtolja meg magát, mikor elgondolkodtató és szórakoztató, egyben zavarba ejtő módon jár körbe egy témát, ötletes, humoros és véres történetbe helyezve szereplőit és azok traumáját. Mások nyomorúságán nem illik nevetni, de mégis ez talán a legcélravezetőbb módja annak, hogy saját félelmeinkkel és hibáinkkal szembenézzünk. Erős film, jó film, különleges film.


