Brüno menni Amerika, hogy Hitler után a második leghíresebb osztrák legyen. Mozart nevének nincs poénértéke, márpedig a mindig a gyomorszájra célzó Sacha Baron Cohennél ez az elsődleges. Az ember, aki a South Park hús-vér megtestesülése, Michael Moore stílusában áldokumentarista eszközökkel ügyeskedve létrehozta a népkorbácsoló vígjáték sajátos stílusát.
Ali G és Borat után utolsó karakterét is beveti, az Ausztriából exportált homoszexuális divatszakértőt, kinek fürjtojásnyi méretű agyát csak a világhírnév foglalkoztatja. Ennek érdekében mindent bevállal, arcunkba lógatja epilált családi ékszerét, Afrikából adoptál gyerkőcöt, terroristákkal tárgyal elrablásáról, és nem átall túlvilági szexbe bonyolódni Milli Vanilivel.
SBC ízig-vérig komikus, briliáns módon váltogatja az akcentusokat, vígan tapicskol a közízlés pocsolyájában, karikíroz, de valahogy mindig túlhajtja az ördög szekerét, és a jóízlés tiltott határátlépőjévé válik (a Monty Python sem udvariaskodott soha, mégis jól balanszírozott). A Brünóban ez hatványozottan jelentkezik. Senki és semmi se szent, egyre megy Hamász vagy humusz, Bin Ladent hajléktalan mikulásnak titulálja, bátor udvari bolondként, mezítláb szteppel egy zsilettpengén, csak előbb-utóbb nehogy valakinek elfogyjon a humora.
Nem az a baj, hogy viccesnek találja a fingpárnát, de párna nélkül nem is olyan mókás. A szigorúan korhatáros jelenetek hullámzó ritmussal és humorerősséggel bírnak. A zenei legendákkal tarkított záróklip javít valamicskét az összképen, de le kell szögeznünk, hogy a plakátkampány és a net-beharangozás tükrében, ez esetben a marketingstáb vizsgázott ötösre. Egy dolognak azért kifejezetten örülök, hogy ezt az alkotást elkerülte a 3D-s változat reneszánsza.
Hát igen..A Borattal is az volt a legnagyobb probléma, hogy nem sikerült megmaradnia bizonyos határok között.( Az a meztelen üldözéses jelenet mindenféle lifegő dolgokkal…huh…rémálmomban ne jöjjön elő!) Kár érte, mert az efféle “túlkapások” nélkül tök jó lehetett volna.
A kritika alapján úgy sejtem, Brüno esetében is számíthatunk hasonlókra, úgyhogy asszem, moziban inkább kihagyom…Talán majd egyszer az HBO-n.:-)
mit bír el a vászon?
még ezt is. 🙂
nekem “tetszett”, sosem vihogok a moziban, de most ez volt.
néger kölök a fragile dobozban, humusz és a békedal, vadászat, ketrecharc és celine dion és közben az egész úgy lett leforgatva (narratíva, plánok…), mint egy “rendes” film. SBC egy zseni. 😛
(a Borat viszont annyira nem jött be)
@Hoppancs: jaja, én is kihagyom. szerintem baromi erőltetett a csávó (bár még mindig jobb, hogy itt éli ki exhibicionizmusát, mint egy terrorszervezet élén). egyértelműen arra hajaz, hogy kultusz figurává váljon… szerintetek máris sikerült neki? (kétségbeesetten megrázza a fejét :))