Az a tutinak tűnő ház lehet az utolsó balra, fent a Kísértet-hegyen, örökölhető korhadt parkettával, sarokban egy pókhálós tolókocsival, 1000 Barbie-val a padlásszobában, ha egy éjszaka alatt Kozmix Lalára szőkülnék, nincs az az őrjítő frankhitel, ami miatt addig kapaszkodnék ingatlanomba, míg rám nem cipzározzák a plasztikzsákot. Természetesen a misztikus thriller műfaja megköveteli ezt a fajta makacskodást. A nagyon kékszemű Daniel Craig a zajos nagyvárosban hagyja zsíros szerkesztői állását, csakhogy pizsamában rohangászva vigyázza éjféltájt a családi fészket. Ablakon át kukkoló, lábnyomok a hóban, pincében szeánszoló Anti Fitness Club, gyűlnek az egyre nyugtalanítóbb jelek… Itt most bevillantanám Munkácsy Mihály: Ásító inasát. Aztán ügyeletes James Bondunk könyvhaját váratlanul lenyalják, és mielőtt a párás tükör sarkában megpillantaná az elmosódott arcú Jackot, vagy jönne némi extra függönylebegtetés, bútortologatás, közlik a csavart, amit egy fáradt okéval nyugtázunk, ő pedig elbíbelődik a válaszkereséssel a stáblistáig.
Jól indult mondhatnám, azonban ez kábé annyira lenne valós, mint az a téli évszak, amibe klisészerűen beletették a mozi 80%-át. Jim Sheridan rendező megint bal lábbal kelhetett, mikor alákanyarintotta szerződését, bár karierrje a Pénzed vagy életed vászonra vitelekor már korábban gellert kapott. Rachel Weisz végül is nem panaszkodhat, friss férjét köszönhette a forgatásnak, ám csóró Naomi Wattsnak viszont csak néhány kiadós saller jutott filmbéli urától. Elias Koteas-t korábban azért sajnáltam, mert évekig összekeverték a fiatalabb De Niróval, mostanában meg ha bármiben feltűnik örökös hunyó. A plakáton tapétába olvadó kislányokig reményteli a film, a szomorú az, hogy megtekintése után is csupán addig.
http://youtu.be/wE8ikhj581k
No Comment