
Talán Richard Burton vallott annyiszor Liz Taylornak szerelmet, ahányszor Allen New Yorknak, a Manhattan nyitó képsorát nehéz lesz valaha is felülmúlni. Most viszont Nicolas Sarkozy megfontolás nélkül tűzhetett volna ki egy Becsületrendet tweed zakójára (na nem a nejének csúsztatott szerepért), inkább ahogyan mozgó képeslapjaival rögtön belezúgatja közönségét a romantika fővárosába. Az első öt perc megtekintése után 50%-kal emelkednek majd a turizmusból származó bevételek.
A történet Wood(y)oo babája Gil Pender (Owen Wilson) sikeres hollywoodi forgatókönyvíró, kit szokás szerint szurkál a kétség ezernyi tűhegye. Vajon az ultrasznob, ám szexi Inez (Rachel McAdams) a tökéletes társ a földi hányattatások útvesztőiben? Pénzt keresni vagy egy padlásszobában verejtékezni az irodalmi halhatatlanságot? Álmodozva révedni a múltba, esetleg talpon maradni a jelenben?
A negyvensokadik rendezését követően sokan szemére vetik a nyugdíjas direktornak, hogy nincsenek új kérdései. Miért lennének? A keresett válaszokat többnyire egy emberöltönyi alatt sem leljük meg jórészt. Az Éjfélkor Párizsban valóban nem hibátlan, a főhős más korszakba tett kirándulásának alapötletét pár évtizede már lejegyezte egy novellájában. A feleségjelölt, a dollárpapa és a tudálékos irodalomprofesszor (Michael Sheen) elég egysíkú karakterek, viszont a múlt századból felvillanó legendás művészek alakjai jóval életszerűbbek az Éjszaka a múzeumban történelmi figuráinál. A casting remekül sikerült, ez alapján szinte bizonyos, hogy Dalí valamelyik korban Adrian Brodyként élt, Marion Cotillard pedig olyan tündöklő múzsa, akiért minden férfi körömreszelővel amputálná a fél karját.
A mozivarázs ritka vendég a multiplexekben, a szentimentalizmust pedig veszélyes hulladékként mélyre ásták a hétköznapok, a tartalom helyére szilikon került, de most Mr. Neurózis melankólikus párizsi meséje a hitünket adja vissza. Nosztalgikus bájjal helyezi orrunkra szemüvegét, amin kereztül megint kirajzolódnak az igazi kontúrok. Cole Porter, Sidney Bechet melódiáival ringat el, és a végén nem akarunk mást csak a szakadó esőben a Montmartre utcáin bóklászni a szerelmünkkel.
Woody Allen az ősszel Rómában forgatott, míg az Annie Hallban az élet dolgait rettenetesre és nyomorúságosra osztotta fel, mostanra az idő az életszeretet utazó nagykövetévé tette.




Épp tegnap néztem meg a filmet O.W. egész hiteles Woody volt szerintem és összességében a hangulat a képek az ötlet engem nagyon magával ragadott.
DE a ti kisfilmetek igazi tőr volt a szívbe……
Marion Cotillard az Apró, kicsi hazugságokban is zabálnivaló.
Nem sok a hozzá hasonló, tényleges jelenléttel bíró színésznő manapság a filmvásznon.
A film hangulata bámulatos, az embernek kedve támad a moziból való távozás után felkerekedni, és elköltözni Párizsba.
Féltem, hogy Gil folyamatos látogatásai a 20-as években, majd visszafordíthatatlanul megváltoztatják a jövőt, de szerencsére erről szó sem volt, és így nem vált sablonossá a történet.
A színészek remekül formázták a művészeket, a kissé visszafogott humor tökéletesen passzolt a kor sajátosságaihoz.
Az egész történetben legjobban a múlt és a jelen emberi értékeinek az összehasonlítása tetszett.