

Hét évvel ezelőtt eltűnt egy vak lány, Praire (Brit Marling), aki egyszer csak előkerül szülei legnagyobb örömére. A lány már a húszas évei közepén jár és fura, különc viselkedése, illetve a hátán található sebek is azt bizonyítják, hogy sok minden történt vele az évek alatt, azonban a legnagyobb változás mégis az, hogy Praire visszanyerte szeme világát és újra képes látni. Nem akar beszélni se szüleinek, se a rendőröknek arról, hogy merre volt az elmúlt hét évben, ráadásul nagyon különös, hogy még elveszettebbnek tűnik, mióta hazatért. Nem úgy, mint Brie Larson A szobában, hanem valami sokkal megfoghatatlanabb és misztikusabb módon. Nem arról van szó, hogy ne emlékezne bármire, épp ellenkezőleg; mindenre pontosan emlékszik. Történetét azonban csupán öt emberrel osztja meg, akikkel minden éjszaka menetrendszerűen egy elhagyatott házban találkozik. A csapat a helyi iskola pár diákjából és egy tanárból áll, akik szintén nem a legkiismerhetőbb fajta embertípusba tartoznak. Praire belekezd történetébe egészen a kezdetektől és innentől úgy érezzük magunkat, mint akik végigkísérhették Alice utazását a nyúl üregében.
A The OA minden része újabb ajtókat nyit ki, amik mögött úgy borul virágba a történet, hogy közben észre sem vesszük milyen okosan halad előre és épül föl a sztori lépésről lépésre. Az egész mégis azt kell mondjuk, hogy egy kicsit rétegsorozat lett, mert bizonyos részletei azoknak jobban valók, akik nyitottak a transzcendentális dolgokra és itt most nem a bulvárlapok heti horoszkóp előrejelzéseiről van szó. A hangulata hasonlít kicsit a Sense8-hez, de itt nem fullad ki és nem viszik túlzásba magukat a szereplők. Néha olyan megrázó, letargikus, érthetetlen és mégis logikus, mint a Hátrahagyottak (The Leftovers) és legalább olyan stílusos, mint a csatorna idei másik nagy dobása, a Stranger Things (ami az egyik részben épp megy az egyik szereplő házának tévéjén és itt is viszi a főszereplőt biciklin az egyik új barátja). A főhősnő karaktere pont olyan jelentőségteljes, mint Eleven volt, akinek ereje abban rejlett, hogy mások hittek benne és ahol a megmentett karakter óvatosan formálódik át megmentőbe – bár olyan sci-fi elemekre ne számítsunk, mint a Stranger Things esetében.

A sorozat egyik írója maga a főszereplő, Brit Marling, aki szintén társszerző és főhős volt a Sound of My Voice-ban és a sorozat nagyon picit hasonlít is a filmre. Olyan színészek bukkannak még föl, mint Jason Isaacs, azaz Lucius Malfoy, Scott Williams a The Walking Deadből, Emory Cohen a Brooklyn című filmből, Riz Ahmed az Aznap éjjelből, illetve Phyllis Smith a The Office-ból. A fiatalokból álló csapat itt nem bír olyan cukiság faktorral, mint a Stranger things gyerekszereplői, de a kamaszok közt Patrick Gibson nagyon jól hozza a karakterét.
A The OA-ban a csavarok nem megdöbbentenek, hanem egyenesen traumát okoznak, mint ahogy traumái vannak mindenkinek ebben a sorozatban. Lehetne ez borzasztóan darkos és nyomasztó, de annyira letisztult és finom mégis a hangulat, hogy ez teljesen képes ellensúlyozni és egy másik dimenzióba emelni. A készítők szeretnének második évadot, de a sorozat sorsa még nem dőlt el és akkor is teljesen elégedettek leszünk, ha ott lett vége ahol, de szívesen lennénk még részesei ennek a borzasztóan egyedi történetnek.



