
Minden idők egyik legdrágább sorozata lett a The Get Down, ami a ’70-es évek New Yorkjában játszódik. Ezzel a sorozattal a Netflix lealázta az HBO bukását, a Bakelitet, és így Scorsese ellen Baz Luhrmann párbajt nyert. A hip-hop születése, a disco virágkora, a graffitik megjelenése és minden ehhez hasonló téma nagyon jelentőségteljesen mutatja be azt a bronx-i kort, aminek mozdulatai akkoriban szélsőséges önkifejezésnek számítottak, miközben ma ezek diktálják az ütemet a mainstreamnek. A The Get Down az elején nem győz meg minket maradéktalanul; pont olyan, mint unottan sorban állni egy menő szórakozóhelynél azzal az érzéssel, hogy talán be sem engednek minket, aztán a közepe felé már a pultnál vagyunk és a végére úgy érezzük magunkat tőle, mint akik kaptak pár ingyen koktélt és megnyerték a szombat esti táncversenyt.

A történet amúgy egy csapat fiatal srácról szól, akik először csak kísérletezgetnek a zenével, majd elég konkrét céljaik lesznek vele, miután megismerkednek Shaolin Fantastic-kal. A főszereplő köztük Ezekiel, az árva srác, aki baromi tehetséges szövegeket ír és közben bele van zúgva az osztálytársnőjébe, aki meg disco-énekes akar lenni, de az apja pap és leginkább csak halkan gospelezni hagyná a lányát a templomban. Azonban a lány nagybátyja segít a fiataloknak, egyrészt jóindulatból, másrészt mert anyagi haszonnal járna és mint helyi gengszter egy ilyen ziccert nem hagyhat ki.

A zenét is nagyon eltalálták, hiszen a fősláger, a Set me free tényleg baromi nagy és fülbemászó sláger. A kosztümök, a díszlet, a szétgraffitizett metrókocsik, az ázsiai harcművészet effektek, a szemetes utcák, a szétrúgott tűzcsapok a forróságban olyan élettel töltik be a teret, hogy még jobban átjön az egész sorozat energiája, amit főleg a zene diktál. Bár Baz Luhrmann amúgy is nagyon jó az atmoszféra teremtésben, vegyük csak példának A nagy Gatsby-t, a Moulin Rouge-t vagy a Rómeó és Júliát. Az egész olyan lendületes és optimista lett ebbe a miliőbe áztatva, hogy igazán átjön az a fővonalban, amiben azt próbálják bemutatni, hogy milyen amikor ennyi haldokló és ocsmány valami közt egyszer csak születik valami, ami nem más, mint a nagybetűs Zene.
Hiába old school az egész, mégis baromi friss és a sok zenei betét ellenére sem musicalesedik el. A Netflix végül váratlanul elkaszálta, pedig ritka igényes darab volt, és még elnézegettük volna 1-2 évadon át.


