Egy felmérés kimutatta, hogy Amerikában a Netflix mára jóval népszerűbb, mint a hagyományosan elérhető televíziózási platformok.
A Netflixet 1997. augusztus 29-én alapította Marc Randolph és Reed Hastings. A cég kezdetben lemezeket kölcsönzött postán keresztül, ezzel életet lehelve egy olyan iparágba, ami az internet térhódításával komoly válságba került. Ám 2007-ben érezhető arculatváltás következett, amikor a Netflix elindította streaming szolgáltatását. 2010-ben kilépett a globális piacra, majd három évre rá önálló tartalomgyártásba kezdett, Netflix Originals néven. A Netflix sikerében kulcsszerepet játszanak az okostévék és különböző szolgáltatásaik, amik komfortosabbá teszik az alkalmazás használatát a hagyományos televíziónál.
Ennek eredményeként, 2018-ra az Államokban a Netflix már lekörözte minden vetélytársát. Erre világít rá az a felmérés is, amely mintegy 2,500 amerikai felhasználót megkérdezve arra jutott, hogy a tengerentúlon elérhető szolgáltatók közül a Netflix elől jár a népszerűségben. A válaszadók 27%-a jelölte meg a platformot kedvencként, közvetlenül YouTube (17%) és a kábeles TV (12%) előtt. A kutatás továbbá kimutatta, hogy a Netflix a 18-34 éves korosztály köreiben a legelterjedtebb, az idősebbek számára többnyire problémás a televízióról való átállás.
Az elkövetkező években a Netflix célkitűzése a saját tartalmak gyártása lesz, csak 2018-ban mintegy 13 milliárd dollárt (!) terveznek fektetni ebbe az ágazatba. Így a Netflix népszerűsége tovább nőhet, hiszen a televíziós csatornák egyelőre képtelenek felvenni a harcot a platform által nyújtott árral és minőséggel.