
A kiŰResedés melankóliája
Ha valaki egy menő űr sci-fire vágyik, az bizony nagyot fog csalódni, mivel ez a sorozat nem a Marsra szállás látványos megoldásait és az ott felfedezésre váró életlehetőségeket mutatja be, hanem mindezek előkészületét itt, a Földön, annak mindenfajta lélektani, erkölcsi és morális kérdéseket is feszegető problematikájával. A gond csak az, hogy amilyen erős drámai felütéssel indul a széria, annyira átcsapott a szentimentalizmus kikerülhetetlen mámorába, amiből már csak nagyon későn tudtunk mi is felocsúdni.


Azonban amennyire lehetett volna váltakozó dinamikájú is ez a széria, mint Az első embernél, bár ott a frusztráló klausztrofób érzés és az iszonyú jó hang- és képvágás zökkentett ki minket a drámai alaphangulatunkból, itt sajnos az akció az első és az utolsó 5 percre korlátozódott, nincs semmi, ami indokolta volna például a rengeteg giccses montázst a múltból, mert míg részenként egy ilyen tökéletesen elfér az egyébként technikai részletekkel és a NASA-ban ügyködő mérnökök munkáival is foglalkozó történetben, addig itt a rengeteg szenvedés és túlburjánzott érzelmi telítettség néha már fájóan vontatottá és érdektelenné tette a sorozatot. Megértjük, hogy Tom szenved, az egész atmoszférához egyébként nagyon is passzolt ez a „halálvágy” hangulat, rengeteg a csend és a szürke árnyalatok, mégis a csupán nyolc részből hármat nagyon nagy merészség volt erre elpazarolni.
A másik gond a felesleges titokzatoskodás, ami egyes karakterek behozatalát érintette. Míg a legvégén leesik, hogy egy-egy szereplővel miért foglalkozunk annyit és miért néztük ennyi időn át az életét és a felkészítését, miközben a fő szálban sosem tűnik fel, addig sajnos pont ezt a középső részt felejtettük el annyira, hogy ne tudjuk díjazni ezt a nagyon lassú bevezetést. Az utolsó, telefonos pasi cliffhanger-e érdekesnek tűnhet, a második évad a biztató befejezésnek hála talán kicsit változatosabb lesz. Mindenesetre a nagyon lassú sci-fik közül is egy átlagosnál kicsit közepesebb családdráma lett, hasonlóan az Interstellarhoz, ahol a filmes formanyelve miatt tudott azért változatos is lenni, azonban itt a sok letargikus és giccses képkavalkádban csak mélázva keressük a Mars és az ember közti kapcsolat mélységeit.


