
A #metoo utózöngéje
Az Apple TV+ egy igazán modern sorozattal is szeretett volna nyitni, ami egyrészt visszahozza a köztudatba Jennifer Anistont, másrészt reagál az aktuális polkorrektségi visszhangra, ami az egyenjogúság kapcsán merült fel az utóbbi időben az üzleti világban. Egy férfiak uralta reggeli műsor pedig pont kellően merész terep, hogy bemutassák, milyen intrikák és karrierista ármánykodások folynak a színfalak mögött.

A casting kiváló, egyrészt Steve Carell már többször bizonyított drámában, de sármőr még sosem volt, ami kifejezetten jól áll neki, plána ebben a kiszolgáltatott helyzetben. Reese Witherspoon pedig valószínűleg egy bolygóról érkezett Keanu Reeves-el, mivel sosem öregszik. A szerep jól áll neki, viszont a drámai részeknél mintha nem tudna egészen beleereszkedni, de ez olykor a kapkodó forgatókönyvnek is tudható be. Ez egyébként ennek a szériának az előnye és egyben a hátránya is.
Nagyon jó manírok, kijátszások, érdekes és kiszámíthatatlan fordulatok követik egymást elég gyors ütemben, ami a közepesnél kicsit erősebbé teszi, viszont témáját tekintve – annak ellenére, hogy fontos erről beszélni -, kicsit elkésett. A #metoo botrány kapcsán minden évben jönnek ki újabb filmek és sorozatok is a női emancipációt erősítő, ezt kihangsúlyozó és olykor súlyos dráma köré épülő történetekbe ágyazva, mégis 2020 elején ez már sajnos másfajta, kevésbé direkt tálalást igényel. Ami kifejezetten jó ebben, az a mélysége és ahogy ezt az egyik zaklatott lány kapcsán ábrázolja, aki egy hosszú és őszinte monológban elmeséli, mit él meg nap mint nap a történetek óta. A tehetetlenség érzése is kicsit ott lakozik azokban, akik karrierjüket, egzisztenciájukat és hírnevüket féltik amiatt, ha megszólalnak. A kétszínűséget is nagyon jól ábrázolja, hogy hogyan fordulnak el a munkatársak olyanoktól, akikről tudják, hogy titokban egyik munkatársuk összefeküdt a főnökkel, mert állítólag szerettek volna feljebb lépni a ranglétrán, pedig korántsem erről van szó.
A Morning Show egy kicsit összecsapott látlelete a mai is uralkodó egyenlőtlenségnek, azonban felszínessége (a gazdagság egzakt ábrázolása) és a karakterek mélységet csak a felszínen kapirgáló ereje miatt egy nagyon jó, egyszeri kikapcsolódást eredményező dráma lett. Jön a 2. évad, amire mindenképp maradok. A történet izgalmas kiszámíthatatlansága még kitart egy darabig.



