Már néztünk egy remek listát a legjobb filmkezdésekről, most pedig megérkezett a top filmbefejezéseket elemző lista. A kiválasztott 10 mellett, a CineFix csapata nem hazudtolta meg magát és számos más klasszikust megemlít. A Cinema Paradiso végét szinte mindenki megkönnyezi, a A remény rabjaié megnyugvással tölt el, a Holt költők társaságával mi is padra álltunk, a Brian élete fütyülősen keserédes. Van, ahol a záróképsorok darabokra zúzzák a szívünket (Táncos a sötétben), néhol meg a végső csavar teszi örökké emlékezetessé (Psycho) vagy a katarzis adja meg az ízét a lezárásnak (8 1/2).
Olykor megesik, hogy valójában nyitott marad az a vég (Jöjj és lásd!), vagy kétértelmű a lezárás (Nader és Simin – Egy elválás története). Néha pedig csak lágyan tesznek pontot a történet végére az alkotók (Szerelemre hangolva), költőien (Szép munka). Különleges zárást nyújt az is, amikor az addig lefektetett szabályrendszerből kirántják a nézőt a film világából (Libanoni keringő).
Következzék hát a legjobb lezáró képsorokat összesítő lista:
Nektek, melyik a legemlékezetesebb?
Ha érdekel az alfája az omegának:
Minden idők legjobb 10 filmkezdése, közte több magyar példa is!