Fejlesztő: Capricia Productions; Kiadó: All in! Games; Platform: PC
Szimfonikus metálba oltott Szépség és a szörnyeteg feldolgozás videójáték formában? Ha felpattantatok a kérdés olvasásakor, nyugodtan üljetek vissza, sajnos nem éri el az ingerküszöböt.
Biztosan utolért a kor és már be kell látnom, hogy öregszem. Mostanában olyan dolgokban is látok fantáziát, amiről már messziről ordít, hogy nem igazán fogja beváltani a hozzáfűzött reményeimet. Hasonlóképpen jártam akkor is, amikor az Of Bird and Cage tesztelését elvállaltam. A trailereken már látszott, hogy kilóg a lóláb, azonban ígéretesnek tűnt a leírás és csábított az ötlet. Mert ugye nem minden a grafika. Az alapkoncepció az volt, hogy neves, szimfonikus metálban utazó zenészek közreműködésével feldolgozzák a Szépség és a szörnyeteg sztoriját egy videójáték keretében, egyfajta interaktív koncertélményt nyújtva. És bár nem vagyok az említett zenei stílus rajongója, mégis érdemesnek találtam az ötletet.
És aztán érkezett a hidegzuhany, telepítés után bele is vágtam a játék felderítésébe. Adott főhősnőnk, akinek hányatott gyermekkora miatti drogfüggőséggel és abuzív kapcsolatokkal kell megküzdenie. Emellett mint énekesnő próbál befutni, de ezen ambíciói sem a vártnak megfelelő gyümölcsöt hozzák, így pincérnőként kénytelen megkeresni a kábítószerre valót. Azonban egy este megismer egy fura hangmérnököt, akivel való találkozásunkat talán nem is annyira véletlen szülte, mint azt elsőre gondolnánk.
Most, hogy eldurrant minden klisé, muszáj megemlítenem, hogy a történet annyira bugyután van felépítve, hogy kevés ehhez hasonló fércmunkát láthattunk mostanában. És ha ez még nem lenne elég, az egészre rá van erőltetve a “szerelmi” szál, hogy elsüthessék a Szépség és szörnyeteg kártyát, de azon túl, hogy a karakterek megéneklik, hogy melyik karakterekkel kellene azonosítanunk, vajmi kevés közöset fogunk találni a történetek között.
A pocsék történetnél, csak az anyag videójátékos mivolta szörnyűbben kivitelezett. Technikailag minden sebből vérzik. A látvány a 2000-es évek eleji legrosszabb emlékeimet idézték fel. Egyszerűen bántja a szemet, amit a képernyőn láthatunk, darabosak az animációk, késik a karakterek szájmozgása, átcsúsznak egymáson a tereptárgyak, baltával faragottak a modellek és sivárak a helyszínek. Olyan érzésem volt mintha egy nagyon gagyi, korai PlayStation 2 játékhoz lenne szerencsém, csak ugye más volt a felbontás. De komolyan, nézzétek csak meg a képeket, amiket a játék hivatalos sajtóanyagából szúrtam be! Az alábbin a karakter konkrétan arccal és lábbal beleolvad a betonba. Nem szeretem ekézni más munkáját, de ez valóban elég elkeserítő.
A hangeffektek egyszerűen borzalmasak, már ha megszólalnak egyáltalán. Temérdek alkalommal maradt csendben a játék vagy nyomta le a zene az adott effektet, teremtve ezzel komikus helyzetet. Emellett az aláfestésnek szánt muzsika technikailag jól kivitelezett, de ez azért rengeteg neves zenész mellett és az alapkoncepció mivoltából ez a minimum kellett, hogy legyen.
Az Of Bird and Cage egy sétaszimulátor, amiben minden egyes helyszínre vagy jelentre adott időnk van. A sürgetésünkre bedobtak egy visszafelé száguldó csíkot, csakhogy teljes legyen a frusztráció. Ha ennek letelte alatt nem jövünk rá mit is kell csinálni, akkor kész, megyünk is tovább a következő jelenetre, nem éppen barátságos módon kizárva a játékost a történet irányításából. Amikor pedig valamilyen interakcióra kerül sor, akkor bedobják az általam látott legrosszabb QTE megoldást. Annyira sok mindent kell egyszerre lenyomni, nyomogatni vagy nyomva tartani, hogy ember legyen a talpán, aki lépést tud tartani.
Összességében csak azt tudom tanácsolni, hogy a lehető legmesszebbre kerüljétek el ezt az alkotást. Nagyjából két órát vesz el az életetekből egy végigjátszás, de ez annyira kínos és kellemetlen élmény, hogy simán érződik a duplájának is. Nem is igazán értem, hogy közreműködő zenészek, hogy adhatták ehhez a nevüket. Bár lehet szegények 15-20 éve nem láttak videójátékot és azt gondolták az amúgy lelkes készítők láttán, hogy ez elég bármire ebben az iparágban, 2021-ben, pedig sajnos nem az.
Legutóbb ezt teszteltük: