
Soha nem fogom elfelejteni a napot, amikor a FromSoftware megajándékozott bennünket az elmúlt évtized legelragadóbb játékélményével. Az Elden Ring úgy képes egy immerzív, gyönyörű és bátor nyílt világot egyben tartani, hogy közben egy percre sem felejt el „Souls” játék maradni.
Ahhoz, hogy igazán értsük az Elden Ringet körülvevő őrületet, érdemes kicsit visszatérni a gyökerekhez. A japán videójáték-fejlesztő cég, a FromSoftware neve 2009-ben, a Demon’s Souls megjelenésekor vált ismertté szélesebb körben, 2011-ben az első Dark Souls játékkal pedig véglegesen felírták magukat a legnagyobbak közé. A cég játékai mára már fogalommá váltak, amit egyrészt embert próbáló, de nem igazságtalan nehézségüknek, illetve Hidetaka Miyazaki példátlan kreatív döntéseinek köszönhetnek. Tudniillik, a Dark Souls széria (illetve a Bloodborne és a Sekiro) nem igazán követte a modern játékipar elvárásait: ha (mini)térképre, nyomon követhető küldetésekre, vagy szimpla oktatómódra számítanánk, akkor hiába keressük őket – éppen ezek hiánya adja meg azt a szabadságot és felfedezésélményt a játékosoknak, ami miatt a tavalyi Golden Joystick díjátadón minden idők legjobb játékának választották a Dark Souls-t.


A FromSoftware-féle összekapcsolt pályadizájn itt is megmaradt, csupán szét lett osztva a Lands Between óriási területén, ráadásul ismét töltőképernyők nélkül. A bejárható területek a már visszatérőnek számító mérgezett mocsaraktól, az útvesztőnek ható várakon és kastélyokon át, egészen az óriási hegyekig terjednek, de akár hosszan kígyózó barlangokban is találhatjuk magunkat teljesen váratlanul. A kibővült játszótér persze több bosst jelent, melyek közül páran egyszerűbbek, némelyikük pedig gyorsan eszünkbe fogja juttatni, hogy miféle játékkal van dolgunk – ezeknek pedig kérdés nélkül ott a helye a FromSoftware legjobb bossainak listáján.



Én egy percig sem kételkedtem az Elden Ring grandiózus világában, és mivel tavaly nyár óta több száz órát töltöttem a FromSoftware játékaival, felkészültnek hittem magam – nagyobbat nem is tévedhettem volna. A játékkal töltött órák minden perce maradéktalanul képes volt meglepni, nagyon kevésszer történt az, amire számítottam, az akadályokat pedig közel sem vettem olyan könnyedén, mint amekkora önbizalommal estem nekik. A FromSoftware játékai sokakat megtörtek már, de akik kitartóak, azok egy valóban felejthetetlen játékélménnyel gazdagodhatnak. Remélem az Elden Ring nem csak a játékosok, hanem a kiadók figyelmét is felhívja majd arra, hogy mindig megéri kicsit elengedni mind a fejlesztők, mind a felhasználók kezét. Csak így születhetnek olyan játékok, amikért igazán megéri gép/konzol elé ülni.
Legutóbb ezt teszteltük:


