Fejlesztő: Tessera Studios; Kiadó: Outright Games; Platform: PC, Switch, PS4|5, Xbox One & Series X|S
Megy a szekere a szélesvásznon túli Star Trek univerzumnak: négy jelenleg is futó tv-sorozatukból a Prodigyhez érkezett egy Supernova alcímű akció-kalandjáték, melyben az ismert karaktereit irányítva fedezhetünk fel új világokat.
Az Outright Games bandája talán utolsó mohikánként bábáskodik gyerekeknek szánt filmek és szériák videójátékos adaptációi felett. A Szilaj, a Mancs őrjárat és Az utolsó srácok a Földön után ezúttal a Gene Roddenberry világa által tovább gondolt Star Trek Prodigy: Supernova került terítékre. A sorozat, melyet kishazánkban napi rendszerességgel a Nickelodeon tűz műsorára Star Trek: Protostar címmel, bő egy évvel ezelőtt indult útjának, s története szerint egy csapat rabszolga sorsú tinédzser elköti a Csillagflotta Protostar nevű hajóját, hogy azzal megszökve felfedezzék a galaxist. A húsz részesre tervezett első évad hivatalosan a napokban éri el a tucatot, epizódjainak hosszúsága pedig jóindulattal elérik a 30 percet.
Ehhez képest mostani címünk 8-10 órát felölelő kalanddal szolgál, s felbukkan benne a Prodigyben látott szinte valamennyi fontosabb közreműködő. Akár helyi kooperatív módban is játszhatunk, de irányítani azonban csupán kettőjüket, Dal R’Elt és Gwyndalát van lehetőségünk. Ez persze nem jelenti azt, hogy a csapat többi tagjára ne hárulna fontos szerep a kisképernyőstől eltérő sztoriban, amiben fontos tényezőt játszanak a Star Trek atyjának elképzelései, miszerint elsődleges célunk az ismeretlen felfedezése. Három különböző bolygót térképezhetünk fel, melyeken fejenként négy pályán szállhatunk szembe mechanikus lények ellenében, továbbá pihentetésképpen közben alsóbb korosztálynak szánt feladványokkal is elbíbelődhetünk.
Támadási képességünk főleg a spéci közelharci fegyverekre lett kihegyezve, de kiapadhatatlan munícióval megspékelt, gyorsan felhevülő fézerrel is bátran szembe szállhatunk nemeziseinkkel. A szinteken gyűjtögethetünk is ezt-azt, a legfontosabbak közülük a kristályok, amik nem csinálnak meglepetést abból, hogy kvázi valutaként működnek. No, de mire is kellhet pénz egy olyan világban, ahol legfeljebb csak a ferengik nézik annak hasznát? A válasz pofon egyszerű: fejleszteni (erősíteni) tudjuk velük offenzív eszközeinket. A Supernova végére bőven mindenünket maximális szintre tornázhatjuk, kivéve talán a gyűjtögethető (rejtett) tárgyak felhalmozásában lehet lemaradásunk. Közülük néhány valóságos főhajtásnak minősül: a tősgyökeres Trekkerek dörzsölhetik tenyerüket, mivel számos kikacsintást tartalmaznak például a Deep Space Nine-ból vagy a műsorhoz szervesen kapcsolódó Voyagerből.
Két részre oszlik a Supernova játékmenete. A logikai fejtörők nem különösebben dolgoztatják meg agytekervényünket, a LEGO játékokhoz szokott gamerek valószínűleg hozzám hasonlóan semmiféle kihívást nem találnak bennük, ugyanis a mankóként szolgáló billentyű/gomb sokszor több segítséget nyújt, mint kellene. A harci részek pedig egy idő után elképesztően önismétlővé válnak, főleg, hogy szektoronként az utolsó robot kiiktatása után hőseink mindig ugyanazt az „örömtáncot” járják. Grafikailag maximálisan elégedettek lehetünk tesztalanyunkkal, az Unreal Engine alatt felépített produktum hozza az animációs változat csilivili külalakját, ugyanakkor hanghatások és zene alapján sem érheti panasz, a főmenüben még Michael Giacchino fülbemászó témája is felcsendül. Sőt, a játék teljes narrációt kapott, a karaktereket az eredeti megszólalók tolmácsolásában üdvözölhetjük.
Küldetések és választható személyek tekintetében lehetett volna kreatívabb felosztású játék, de összességében nem panaszkodhatunk. Érdekfeszítően, mi több, felettébb szórakoztatóan sikerült a Star Trek Prodigy: Supernova, a rajongóknak minden bizonnyal kiváló szórakozást nyújt, már pedig az Űrszekerek világát közel 60 esztendeje ők tartják életben.
Legutóbb ezt teszteltük: