
Alacsonyan száll
Egy újabb repülőgépes thriller szállt be a mozikba, ezúttal Gerard Butler és Mike Colter, no meg néhány utas kerül kalamajkába a Halálos közellenség rendezőjének légi irányításával.
Brodie Torrance (Gerard Butler) egy, a filmben kitalált légitársaság pilótáját alakítja, aki épp szilveszter éjjelén készül repülni egy csökkentett utasszámú járaton, de az utolsó pillanatban egy Louis Gaspare nevű gyilkosságért elítélt rabot is a fedélzetre visznek (Mike Colter). Minden rendben is van, Torrance viccelődik az utasokkal, közben izgatottan várja, hogy lányával találkozhasson végre. Filmes szabály, hogy ilyenkor mindig történik valami baki és ezen eset sem kivétel. Ugyanis indulás előtt Torrance azt a határozott utasítást kapja, hogy ne kerülje ki azt a hatalmas vihart, ami útba esik. Inkább csak repüljön el felette. Úgyhogy egy villámcsapás szerencsétlen módon kisüt minden elektromosságot a gépen, ami miatt teljesen vakon kényszerleszállást hajtanak végre valahol a Fülöp-szigetek egy teljesen eldugott részében, ahol mint kiderül: nem a kormány irányítja a helyet, hanem rablók és lázadók. Torrance és Gaspare kényszerű szövetséget kötnek, hogy kimentsék magukat a bajból.

Az igazi problémák a forgatókönyvvel és a rendezéssel vannak. Nem a cselekmény a gond, inkább annak a kidolgozottsága. Ugyanis nincsenek benne megírva a karakterek. Minden egyes szereplőt nagyjából egy-két szóval lehetne jellemezni, de nincs múltjuk, nincsen a karakterek közt semmilyen interakció, pusztán csak robotszerű beszélgetéseket hallunk. És hiába próbál a színészgárda mindent megtenni, hogy emberi lényeket ábrázoljanak, de a mellékszereplőkről a cselekmény szinte teljesen megfeledkezik és a kevés létszám ellenére (helló, COVID forgatás) mindenki csak úgy van a filmben. 
A gép gyenge osztályzatot érdemlő, abszolút felejthető alkotás egy pocsék forgatókönyvvel, bántóan fapados költségvetéssel, unalmas rendezéssel, rossz és érdektelen látványvilággal és ezeket ellensúlyozandó jó színészekkel és néha kifejezetten brutális képsorokkal. Van benne néhány jobb pillanat és szerencsére nem is elég hosszú a film ahhoz, hogy igazán unatkozzunk rajta, de nagyjából a stáblista közepén már elfelejti az ember, hogy mit is látott.


