PC-n is felfedezhetjük a halál utáni élet rejtelmeit, ugyanis exkluzivitásától szabadulva végre eme platform tulajdonosai is nyüstölhetik a PlayStation sikercímét, a páratlan hangulatú Returnalt.
Weboldalunk hasábjainak olvasói remélhetőleg emlékeznek arra, hogy körülbelül másfél esztendővel ezelőtt megjelent PlayStation 5-re az egészen mostanáig exkluzív címként hatalmas népszerűségnek örvendő Returnal. A roguelike akcióhorrort a finn Housemarque készítette, s PC-s gamerként például a Super Stardust, a Nex Machina és az Outland révén olyan játékokkal rukkoltak elő, melyekre máig kifejezetten üde emlékkel gondolhatunk vissza. Konzolos debütálásának napján jelen tesztalanyunkat M_Anger alaposan kivesézte és soraival lényegében pontról pontra egyezik a véleményünk, így azt javaslom, hogy aki netán korábban mégsem falta kollégám szavait, az elsőként mindenképpen pótolja hiányosságát és sebtében ballagjon át arra a bizonyos májusi cikkre. A házi feladat teljesítése után pedig lássuk, hogy mivel tud többet a személyi számítógépekre szánt változat és miért érdemes a Returnalnak újra nekiveselkedniük az ötödik generációs PS konzolok tulajdonosainak is.
2022 márciusában jelent meg a Sony gépezetein az Ascension nevű frissítés, mely két igazán fontos újítást tartalmaz. Az egyik ilyen az online kooperatív mód, melyben társunkkal vállvetve fedezhetjük fel a hátborzongató Atropost. A planétán viszont az egyik játékos nem kalandozhat el a másiktól, tehát a különböző területeket nem fedezhetik fel egyénileg. Amennyiben a csatlakozott játékos túlságosan eltávolodik a hosttól, úgy azon nyomban visszatér hozzá. Erre a fejlesztők szerint a hidegrázós atmoszféra megtartása miatt volt szükség és való igaz, sokkal egyedibb az impulzus ebben a formában, arról nem is beszélve, hogy a társunkkal való együttműködés a sztori részét is képezi.
A másik játékmód neve Tower of Sisyphus, ami egy végtelenített, folyamatosan egyre nehezedő pályakavalkád sziszifuszi fázisokra osztva, s azok végén csattanóként pedig valamennyiszer a főellenség Algos várja a rátermetteket. Furcsa módon a crossplay lehetőségéről már egy decemberi infómorzsa apropóján lemondhattunk, vagyis a PC és PS5 birtokosai a Sackboy: A Big Adventure-höz hasonlóan ezúttal is csak saját „sorstársukkal” kollaborálhatnak.
A PC-s változat annyiban egészült ki, hogy támogatja a 16:10, 21:9 és 32:9-es kijelzőket, ami alapján alaposan feltornázhatjuk látómezőnket, de a japán óriáscég korábbi kiadásaihoz hasonlóan a gyengébb masinákon érvényesülő teljesítménynövelő, vagyis NVIDIA DLSS és NIS, valamint az AMD FSR2 támogatás is adott. A játékot 5500XT Gaming videókártyával, 16GB memóriával, 9. generációs i5-ös procival, SSD-re telepítve nyüstöltem és egyetlen aprócska fagyást leszámítva semmilyen működésbeli problémával nem találkoztam – viszont meglepődtem, mikor a játék újbóli betöltése után a helyzeti mentésem által ott folytathattam Selene kalandjait, ahol abbahagytam.
A Returnal tele van kihívásokkal, próbatételeim elején a kollégáknak említettem is, hogy a „véremben vannak az ilyen szadista játékok”, azonban ennél nagyobbat a második etap csapongása után is tévedhettem volna. Hihetetlen erős hangulata és elképesztő külcsíne révén pedig az utóbbi évek (vagy tán évtized) egyik legnagyszerűbb videójátékos világa tárul elénk, amire vaskosan rápakol Bobby Krlic, a Fehér éjszakák és a közelgő Beau Is Afraid zeneszerzőjének sejtelmes muzsikája. Ezúttal végre egér+billentyűzet kombinációjával is útnak indulhatunk, de a teljes élmény érdekében erősen ajánlott egy DualSense vezérlő beszerzése.
Legutóbb ezt teszteltük: