Rebel Moon: 2. rész – A sebejtő (Rebel Moon – Part Two: The Scargiver) R.: Zack Snyder Fsz.: Sofia Boutella, Charlie Hunnam, Ed Skrein, Jena Malone, Anthony Hopkins, amerikai sci-fi, 135 perc, 2023 (13+)
Tényleg sebet ejt, de ez inkább lobotómia
(Spoilereket tartalmaz a Rebel Moon 1. rész: A tűz gyermeke kapcsán)
Zack Snyder ambiciózus(nak szánt) kétrészes sci-fi eposzának második fele már felkerült a Netflixre. Ez is egy csonkított, vértelen verzió, a teljes, összesen hat órás változatot legkorábban augusztusban láthatja, aki persze elég vakmerő hozzá. A ravasz üzletpolitika folytán jelenleg kénytelenek vagyunk a vértelen változatról véleményt formálni. Ráadásul jelen esetben nagyon nehéz előítéletektől mentesen gépelnem, mivel a két rész valóban egy nagy filmet takar és hát egyszerre forgatták, szóval feltételezhető, hogy A sebejtő alcímmel ellátott folytatás ugyanolyan színvonalú lesz, mint a tavaly decemberben bemutatott A tűz gyermeke.
Kezdem a rossz hírrel: aki látta az első felvonást és abban reménykedett, hogy a folytatásban majd sok minden el lesz magyarázva és legalább minimálisan elmélyítik a karaktereket, sajnos ki kell ábrándítanom őket. Sőt, a film első órája még az első részhez képest is rendkívül unalmas. Snyder szinte belezúgott az aratás ábrázolásába, és persze hozta magával a szokásos eszköztárát, úgyhogy nagyjából tíz percnyi búzafeldolgozást láthatunk lassítva, de még a kulacsot is végtelen ideig öntik tele vízzel. 
A második felében aztán az akcióé a főszerep, bár teljesen súlytalanok a csatajelenetek, de legalább visszavesznek a dumálásból és cserébe jobban dominálnak a képek. Akad azért egy-két szépen megkomponált pillanat, csak kár az öncélúságukért. Annyit lassít és olyan rossz helyeken, hogy mindez a tempó rovására megy, és mivel a korhatár miatt erősen meg kellett vágni a jeleneteket, így végképp ritmustalanná válik, de még akkor sem lenne igazából semminek semmi értelme. 
Ezért is van, hogy Djimon Hounsou ki tud tűnni a tömegből, hiszen az ő kisugárzása még egy ilyen silány moziban is átjön. De mondhatnám Ed Skrein őrjöngő karakterét, ahol semennyire sem lehet megérteni a motivációit, őt nézve arra gondolunk, bárcsak kapna végre valami igazán értékes és pozitív szerepet. Na és persze ott van Sofia Boutella, aki becsületesen odateszi magát minden jelenetben és leginkább, csak miatta nem kapott még rosszabb értékelést a film.
A végtelen és céltalan lassítások, az érzelmi tét nélküli csatározások, a rossz vágás és az újfent homályos képi világ, a hat éves gyerek érzelmi színvonalán megírt szerepek összességében egy nagyon unalmas és érdektelen végeredményt szültek. Hiába lesz belőle egy brutálisabb rendezői változat, ha egyszer nem az a probléma, hogy vértelen. Hanem hogy nem lehet megérteni, miért akarta ezt a sztorit Snyder ennyire elmesélni. A karakterek helyett a pózőrködéssel volt elfoglalva, bár ez sosem volt idegen tőle, ám ennyire látványosan még sosem billent a mérleg az utóbbi javára. Ez így nem más, mint egy animált Windows háttérkép, de aligha nevezhető egész estés játékfilmnek.


