
Kertvárosi lidércnyomás
Két Oscar-díjas színésznővel idézi meg az eddig kizárólag operatőrként dolgozó francia rendező a 60-as évek Amerikáját, de munkájából hiányzik az a plusz, amitől igazán izgalmas tudna lenni az Anyai ösztön. A cselekmény így ahelyett, hogy bekúszna a bőrünk alá, kénytelen egy kiadós csiklandozással beérni. 
Amikor valami túl szép ahhoz, hogy igaz legyen, akkor ott általában komoly problémák húzódnak meg a háttérben, amit az ember igyekszik nem megosztani mindenkivel. Celine nagy nehézségek árán szülte meg gyermekét és nem lehet neki több, amiért irigykedve tekint Alice-ra, aki viszont dolgozni szeretne, de a férje erről hallani sem akar. Akkoriban ez ugyanis azt az üzenetet hordozta magában, hogy a ház ura képtelen gondoskodni a családjáról. Kifelé úgy tűnik tehát, hogy minden rendben, ám egy nap megtörténik a tragédia, ami felszínre hozza a problémákat, Alice egy véletlen balesetben ugyanis elveszíti a gyermekét és ettől kezdve képtelenek igaz barátnőként tekinteni egymásra Celine-nel. 
Az Anyai ösztön az a fajta film, aminek a cselekménye előre megfejthető és az ember leginkább azért nézi meg, hogy önigazolást nyerjen. Úgy tudtam! – kiált fel (szerencsés esetben csak magában) és valóban nem sok meglepetést rejteget, talán kevesebbet is, mint amire számítanánk. A fényképezés, a vágás és a zene így hiába jó, a sztori képtelen felnőni hozzá, izgalmas pszichothriller helyett egy átlagos melodrámát kapunk. Az előzetes alapján még ott van a fejünkben a hitchcocki jelző, de ahogy pörög a játékidő, úgy tűnik el onnan.
Chastain és Hathaway mondhatni hozzák a kötelezőt és bár ez a harmadik közös filmjük, eddig nem szerepeltek közös jelenetben. Sütkéreznek a szerepükben, ami sajnos nem érdemli meg őket, de azért valamivel többről van itt szó, mint hogy két barátnő csinált magának egy filmet (ők a film producerei is). Akit mindenképpen meg kell említeni, az Alice fiát, Theot alakító Eamon Patrick O’Connel, aki baromi jól alakítja a legjobb barátját elvesztő és a felnőttek között őrlődő, traumatizált gyereket. És igen, mit érthet egy férfi az anyai ösztönökhöz, de higgyük el, a cím és a tartalom ezúttal csak kerülgetik egymást. Mert a film ugyan nem rossz, de lehetett volna sokkal jobb is.


