
Nagyapa becsajozik
Az oroszlánkirály Simbájának apukája kalandos úton lett a szavanna legendás ura, ezt meséli el nekünk ez a történet. A Mufasa: Az oroszlánkirály a vadon életbölcsességeit osztja meg a nézővel és a brazil szappanoperákat megszégyenítő széles érzelmi skálán mozog. Annyi keresnivalója bizonyosan van a fa alatt, mint a dubai csokinak. 
Mikor a kitaszított fehér oroszlánok Kiros vezetésével rajtuk ütnek, a fiataloknak menekülniük kell. Nyomukban az üldözőikkel, Mufasa az ígéret földjét, Milelét veszi célba, ahol a dús növényzet a vadállatok sokaságának ad bőséges eleséget és otthont. Útközben csatlakozik hozzájuk a szarvascsőrű madár Zazu és Sarabi, a nőstényoroszlán. Mufasa és Sarabi kialakuló románca Takit érzékenyen érinti, féltékenységével pedig bajt hozz mindannyiukra. 
Az oroszlánkirály 2019-ben már olyan technológiát vonultatott fel, melynek eredményeként a látvány a tudományos-ismeretterjesztő csatornák műsoraiban látottakkal vetekedett. Az összbevétel meghaladta az 1.6 milliárd dollárt, a nézők imádták, a kritikusok már kevésbé. Aztán ez a valaki, vagy talán más azt találta ki, hogy még mielőtt minden animációs filmjükből elkészítenék az élőszereplős változatot, ez utóbbiak kapjanak folytatást és/vagy előzményfilmet. Mit ad isten, ez is átment. 
A Mufasa: Az oroszlánkirály minden porszeme és szőrszála a valóságot idézi meg, miközben a karaktereket illetően – végre – sikerült megtalálni az egyensúlyt a vadállatok fotorealisztikus ábrázolása és emberi tulajdonságokkal való felruházása között…ideértve azt is, hogy beszélnek. Az egészben mégis van némi ellentmondás, mert amíg a klasszikus rajzfilm képes elfedni a rideg tényeket, addig a valósághű megjelenítés mellett szinte lehetetlen elvonatkoztatni attól, hogy az oroszlán a szavanna csúcsragadozója és – talán a krokodilokat leszámítva – mindenki más a tápláléka.

Az eredeti változatban a karakterek olyanok hangján szólalnak meg, mint Mads Mikkelsen, Seth Rogen, Thandiwe Newton, Donald Glover vagy Beyonce, de a szinkronra sem lehet panasz. A magyarul felcsendülő dalok közül egyik sem lesz nagy sláger, maga a filmzene pedig egy végtelenített Circle of Life, ami Lebo M zulu nyelvű kántálásával egészül ki. Végül is miért ne, ez egy zenés film, még ha Hans Zimmert nélkülöznünk is kell.
Míg Jon Favreau a klasszikust dolgozta fel, addig Barry Jenkins egy új oroszlánkirály történetet mesél(tet) el, mely leginkább ószövetségi alapokon nyugszik és a korábbi munkáiban (Holdfény, Ha a Beale utca mesélni tudna) feltett kérdésekre, a jelenkor kihívásaira keresi a választ. Bár is az élet körforgása a fő motívum, a halál és a táplálékszerzés ezúttal is csak szavak szintjén vannak jelen, a Disney ebben az animációs kalandfilm műfajában még mindig megköti az alkotók kezét. Mindent összevetve a Mufasa: Az oroszlánkirály kellően látványos és tanulságos ahhoz, hogy helye legyen a mozikban és a szívekben.


