Gran Turismo 7 – Power Pack – játékteszt


gran turismo power pack

Fejlesztő: Polyphony Digital; Kiadó: Sony Interactive Entertainment; Platform: PS4, PS5

Kiszámítható, de kellemes elfoglaltságot nyújt a Gran Turismo 7 – Power Pack azoknak, akik már vágytak némi újdonságra az alapjáték kínálatához képest.

Mindig gondban vagyok, ha bármiből is a kedvencet kell kiválasztani. Lehet az étel, film, előadó, vagy épp videojáték…. egyszerűen sosem tudok konkrétan egyet kivenni a sok közül, s még a szűkítés is nehezen megy. Mert ugye amellett, hogy több is akad, többféle szempont szerint, függhet az aktuális hangulattól, minket érő hatásoktól, “és a többi”. Megint más kérdés, ha az a téma, mivel játszottam a legtöbbet. Ami persze egyáltalán nem ugyanaz, mint a korábbi téma, még ha azért valószínűleg jókora is lehet a közös halmaz.

i178lZqAGVuv

Nem mintha szégyellnem kellene, hogy a Gran Turismo Sport áll az élen 765 órával, míg a hetes sorszámozott rész “csupán” 483-mal szerénykedik a második helyen (valójában egyik sem sok – ismerek olyanokat akik ennek bőven többszörösét tolják egyetlen címbe, de azért éves szinten 100-150 játékteszt mellett nem is rossz). Még mindig van mit csinálni benne, szinte minden nap pörög, ha másra nem, kis grindolásra és stressz oldásnak berakom. Épp mostanában mentem rá, hogy az összes autó meglegyen (már csak 17 hiányzik az ~560-ból). Úgyhogy pont kapóra jött, hogy a legutóbbi State of Playen meglepetésszerűen a semmiből bejelentésre került a Gran Turismo 7 – Power Pack, ami az első DLC (ráadásul fizetős) a játék több mint három és fél éves fennállása óta.

i1PqWIDt7JtZj

Na de mit is tud ez a bővítmény, hiszen a játékot már több ízben frissítette a Polyphony ingyenes patchekkel. Fontos tisztázni, hogy utóbbiból ezúttal is jutott, épp a DLC-vel párhuzamban, szóval a Yas Marina (Egyesült Arab Emírségek) és Circuit Gilles-Villeneuve (Kanada) F1-es pályák és nyolc új verda teljesen függetlenül, ingyenesen integrálódott. A Gran Turismo 7 – Power Pack inkább egy új kampány mód, amely külön helyet kapott a térkép bal alsó szegmensében. Ötven új versenyt takar, melyek tematikusan vannak szétbontva és mintegy húsz kategóriára szétszedve. Egy kacskaringós versenystruktúrán indulhatunk el összesen hat pontból, melyek már egyből külön fajta megmérettetéseket jelentenek (pl. Porsche kupa, Muscle Carok, 70-es, 80-as évekbeli verdák, stb.).

i1P7uYqg9JSqudB

Az eventek felépítése viszont nagyban eltér a főjátékétól. Ugyanis mindegyik kötelezően egy gyakorlással indul, ami egyébiránt nem haszontalan, mert a versenyek már a Sony fejlettebb, Sophy 3.0 rendszerét használják (kizárólag PS5-ön), de erről majd picit később. A practice-t viszont még el lehet nyomni, ha elég jól ismerjük a pályát, meg a verdát – ezután viszont szintén muszáj jelleggel érkezik egy kvalifikáció, amit már nem (maximum az időt gyorsíthatjuk). Ez alapján kapjuk meg a rajthelyünket és vághatunk neki a tényleges futamnak. Sajnos azt kell mondjam, ez a merev váz egy kicsit fárasztó hosszú távon – az meg hogy minden futam induláskor végig kell nézni az egész rajtrácsot, inkább botrányos.

i1yr0GNlhkVON
A Sophy 3.0 valóban teszi a dolgát, de azért mindenképpen érdekes, hogy leginkább eventenként 1-2 ellenfél van, aki komolyabb vetélytárs és rendre a mi időnk körüli köröket fut, a többiek többnyire gond nélkül verhetőek. Viszont ami fura, hogy az AI néha nagyon is elóvatoskodja a dolgokat és például ha egy kanyarban végzetesen közel vagyunk hozzá, akkor elrántja a kormányt, amit akár gonosz módon ki is lehet használni. A másik fura dolog, hogy a Gran Turismo 7 – Power Pack a szigort is másképp méri. Méretesebb levágásokat ugyan itt sem tudunk eszközölni, de kisebbeket igen és időbünti sem jár ezekért.

i1upUdvwg3VsvuB

Sikeres győzelmeink után csillagocskákat gyűjthetünk (szám szerint 20-at, de a további helyezésekért is jár, mindig eggyel kevesebb), ezekből lehet az újabb futamokat megnyitni, illetve az itt-ott elszórt ajándékokat is megszerezni. Ez utóbbiak lehetnek sorsolások, konkrét pénzösszegek (akár 1.000.000 creditig), de a rendelkezésre álló verdák közül is megszerezhetünk hatot, amik a garázsunkba is bekerülnek. Nehézségi szintből is akad három, de a komolyabbak igazából minimálissal (10-20%) több jutalmat adnak csak.

i1L4VRkpGUSSqSB

Amikor egy-egy ág végére érünk, akkor jön az igazi meglepi, ugyanis hosszútávú versenyek nyílnak meg, ami kapcsán akár 24 órás monstre megmérettetéseket is tolhatunk (Le Mans-ban és a Nürburgringen – Spa 8, a Fuji Speedway pedig meg 6 órás futamokat szállítanak). Felmerülhet, hogy ezeket ki tudja együltében letudni, úgy hogy B spec (AI váltótárs) ezúttal nincs, mint a korábbi GT-kben. Nos, viszont a Gran Turismo 7 – Power Pack nyújt mentési lehetőséget is, noha nem teljesen szofisztikált, vagy felhasználóbarát módon. Külön választható opció ugyanis nincs, viszont ha egy ponton bezárjuk a játékot, legközelebb onnan folytathatjuk a versenyt, ahol abbahagytuk. Igaz van egy csavar, mert repülőrajttal indulhatunk újra, a riválisainkhoz számított távolságokat eltörölve, valamint friss gumikon, de az elhasznált benzint meg nem pótolva. Érdemes ezeket tehát okosan számításba venni – vagyis nem mindegy mikor “mentünk”.

Összességében a Gran Turismo 7 – Power Pack egy fura kísérlet, ami leginkább a rajongóknak szól, hogy ha kijátszották a kampányt és mindent is szénné játszottak, akkor is kapjanak egy új játszóteret. Tény, hogy igazi világújdonságot nem kapunk, a Sophy 3.0 is valamelyest véleményes, de azt gondolom, hogy a rajongók jól elszórakozhatnak a bővítménnyel. Sokan hangot adtak a kissé borsosabb, 30 eurós árazás miatt, meg hogy a Sony igazán előállhatott volna egy ingyenes megoldással, ha már sikerült túllépni a 100 milliós eladásokon a franchise egészét tekintve. Ebben mondjuk van igazság, de ha azt nézzük, hogy 3 és fél év után most kell először költeni a játékra, ráadásul kapunk 5 millió creditet is “ingyen”, ami önmagában is került volna ennyibe, vagy még többe, akkor azért a pénzüknél vagyunk. Azt tudom javasolni, hogy aki rá van függve a GT7-re, annak nem is kell gondolkodni, ugorjon fejest bátran, de jó eséllyel már meg is tette.

8.szék

Legutóbb ezt teszteltük:

Metroid Prime 4: Beyond – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Gwyneth Paltrow és Ethan Hawke 27 évvel a Szép remények után leültek nosztalgiázni - videó
This is the most recent story.