Goliath, készítők: David E. Kelly, Jonathan Shapiro, szereplők: Billy Bob Thornton, William Hurt, Molly Parker, Maria Bello, Nina Arianda, Olivia Thirlby, Tanin Raymonde, amerikai dráma, 60 perc, 1. évad, 2016-
Billy Bob Thornton a közelmúltban lett újra a nézők kedvence, amikor sorozatfronton próbálta ki magát a Fargoban. A karakterét annyira jól hozta, hogy nem meglepő módon az Amazon le is csapott a színészre és a Goliath főszereplőjévé tette, amiben ügyvédet alakít. Egy nagyvállalattal méri össze az erejét a kicsit iszákos és nihilista főszereplő, aki parittyába helyezett kövek helyett jogszabályokkal dobálózik, miközben az ügy egyre személyesebbé válik. A sorozat egyik legnagyobb erőssége, hogy rengeteg női mellékszereplővel dolgozik, ami miatt igazi girl power zúdul a képernyőre.
A nyolc részes sorozat majd egy órás részekkel dolgozik és már pilot nélkül berendelte a csatorna. A tipikus Dávid és Góliát történet egy két évvel ezelőtti halálesettel indul, amiben egy édesapa vesztette életét mikor felrobbant a hajója a tengeren. A cég, akinek a férfi dolgozott, sikerrel tusolta el az ügyet, fizette le a gyászoló özvegyet és a kétes életű szemtanúkat, ám az ügy a Billy Bob Thornton alakította ügyvédhez kerül, aki újra nyitja az aktákat. Billy Bob egy tipikus antihőst alakít, amiből már annyi van mostanában a képernyőn. Ezt a szokásosan kell elképzelni. Hősünk papírszatyorból issza a whisky-t, egy lerobbant Mustanggal jár, a kedvenc kocsmája mellett lakik és természetesen elvált. Van egy lánya és bár minden erejével igyekszik, de nem kifejezetten jó apa. Az a fajta lecsúszott ügyvéd, aki már teljesen ki van égve, de ettől függetlenül borzasztóan intelligens és tisztelettudó a nőkkel, azaz a szerethető seggfejek csoportját erősíti. Ittas cinizmusával azt igyekszik palástolni, hogy már nem dolgozik annál a vállalatnál, aminek ő volt az alapítója és pontosan ez az a cég, amivel most harcba kell szállnia. Tehát meg kell küzdenie régi kollégáival, akik között ott van volt felesége (Maria Bello) és az ex-alapítótárs (William Hurt) is.
Az ügy hamar személyessé válik, hullanak az emberek és mindenki, aki Billy Bobot segítené az ügyben, vagy meghal vagy tönkre vágják a magánéletét. Szeretnének megegyezni, de Billy Bob és csapata nem hagyja magát és a sok dráma ellenére is menetelnek tovább, hogy bebizonyítsák a férfi nem öngyilkos lett, mint ahogy a cég állítja, hanem valami teljesen más okozta a halálát.
A készítőknek nem ez volt az első ügyvédes sorozatuk, így elég rutinosan osztják a jogi kártyákat kellő csavarokkal. Ráadásul rengeteg női szereplőt sorakoztatnak föl mindkét oldalon. A gonosznak beállított nagyvállalat tűsarokban lépkedő, túlzottan elegáns, karrierista női pont olyan jól és gondosan megformált karakterek, mint Billy Bob Thorton segédjei, akik kicsit esetlenebbek, de baromi sok potenciál van bennük. A luxusprostituált, aki bármit megtesz, hogy segítse az ügyet és az egyszerű, de határozott városi ügyvédnő, aki tudja, hogy soha nem nyerhet, de akkor se játszaná meg magát ha fizetnének neki érte és kiáll az elvei mellett. Érdekes és valószínűleg a színészi alakításoknak köszönhető, de egyik női karakter sem lett olcsón feminista vagy izzadságszagú, annyira akkurátusan hozzák a karakterüket.
A párbeszédek ütnek, könnyed a humoruk ha kell, de pont engedik őket annyira megismerni, hogy őszintén sajnáljuk meg a szereplőket, amikor dráma van. A hangulat néhol noir-os, sőt képregénybeillő, ami talán annak köszönhető, hogy bár nem klisésen egysíkúak a szereplők, de azért éreztetik, hogy ki képviseli a gonoszok és a jók táborát. A nagyvállalat jelenlegi vezetője például egy olyan idősebb férfi, akinek a fél arca össze van égve és egy felhőkarcoló toronyszobájából mozgatja a szálakat, komolyzenét hallgat és mindig sötétbe burkolózva ül az elefántcsonttornyában, hogy még misztikusabbnak hasson. Mivel ő Billy Bob régi cégtársa, akivel állandó a rivalizálás kettejük közt, így egy ősi összecsapásként élik meg a szóban forgó ügyet, amiben csak az egyikük nyerhet és ezáltal jöhet a mindkét fél részéről remélt feloldozás és bosszú. A napfényes Los Angeles belső jelenetei is jól tükrözik ezt a fajta kettősséget, amiben egyrészt ott van a nagy vállalat fekete-fehér márványpadlója szemben a lerobbant, kisstílű, káoszban bővelkedő házi irodával.
Bár az elején nagyon rafkós a sztori és folyamatosan érezni, hogy van tétje a dolognak, a végére mégis megfárad a történet és nem képes akkorát ütni. Pedig nem volt sok benne a mellébeszélés és sikerült önazonosnak maradni, például a kurvaként kenyérkereső lány sem szelídül meg csak azért mert valaki kedvesebben szól hozzá.
Az Oscar-díjas William Hurt talán egy kicsit túltolja a szerepét, de Billy Bob Thornton állati erőteljes színész, így simán viszi a hátán a sorozatot. Öröm nézni a Kártyavárból jobban megismert nagyon szemét ügyvédnőt, Molly Parkert, illetve a nagypofájú Nina Ariandát.
Nem ez lesz életünk ügyvédes sorozata, az sem biztos, hogy jön belőle több évad. A kívül közönyösnek, belül elszántnak tűnő Billy Bob Thornton pokoljárása megér egy próbát, csalódást nem fog okozni, legfeljebb még nagyobb rajongói leszünk.