
David Simon már több mint tíz éve bebizonyította a Dróttal (The Wire, 2002-2008) – ahonnan pár színészt itt is felfedezhetünk – , hogy nagyon profin tud egy bizonyos közeget dokumentumfilmes hűséggel ábrázolni és a korrajzon túl, ahol minden egyes díszlet, jelmez és nyelvezet a helyén van, még drámát is tud beleszőni a cselekménybe, ami akárcsak jelen esetben is, halál lassan csordogál le a 70-es évek szeméttel és kosszal átitatott New York utcáin.
Annyi szent, hogy hangulatteremtésben hibátlan a sorozat. Minden a hetvenes évek eszmeisége alá van rendelve, a korrupció és a prostitúció virágzása, valamint a pornóipar legalizálása áll a középpontban, mindez megfűszerezve egy kis vietnami trauma miatti kiábrándultsággal. Noha vesz át elemeket a kultikus Taxisofőrből, (pornómozik) többnyire csak gondolatok idéződnek fel belőle, mint például egyszer egy nagy eső elmossa ezt a sok szemetet az utcáról. Olyan súlyos dramaturgiai csúcspontok sem voltak eddig benne, mint anno a hasonlóan tökéletes múltidéző karriersorozatban, a Mad Menben, inkább lazasága az egy évadot megélt Bakelit (Vinyl) című, szintén HBO-s sorozathoz hasonlít, ahol a drog és az alkohol mámorában felvirágzik a zeneipar, csak itt épp a szexipar felemelkedését láthatjuk.


Egyetlen probléma talán ezzel a sorozattal, hogy egyelőre mélységét tekintve kicsit üres. Nincsenek átható drámai fordulópontok, emiatt kicsit felszínes az egész. A puritán nemi szerv ábrázolás egyébként nagyon ízlésesen van életre keltve, ami nem hat közönségesnek, főleg hogy a mindent megmutató képsoroknak konkrét oka is van, leginkább az, hogy a szexet ne romantikus köntösbe csomagolt légyottként értelmezzük, hanem rutinfeladatnak. Ennek ellenére az utcalányok érzései is csak a felszínt kapargatják, mindez a hiperlassan haladó cselekménynek köszönhető (tényleg teljesen hasonló folyamatként, mint a Drót esetében). Mindezek ellenére nagyon ígéretes és már csak a remek hetvenes évekbeli zenékért és hangulatért érdemes ránézni erre a sorozatra.


