
Francia impresszionizmus
Monet és Edgar Degas művészetének filmes kistestvére szintén a húszas években, azonban a német–francia határ déli oldalán jelent meg. Az expresszionizmushoz viszonyítva a francia impresszionizmus, egy érzelmileg telített, lírai műfaj, melynek visszatérő témája az érzelem az objektíven megélt valóság-észlelés kölcsönhatásai.
Az expresszionistákra jellemző, sötét, nyomasztó világképet itt egy sokkalta idealizáltabb szemlélet váltja fel, melynek hangsúlyos eleme, mind az érzelmi és mind a vizuális esztétika. Az impresszionista kifejezésmódot továbbá egyfajta narratív direktség és a kikezdhetetlen főhősi pátosz jellemzi, amik tökéletesen kiütköznek a Jean Epstein rendezte Hűséges szívben (1923) vagy Germaine Dulac A kagyló és a lelkész (1928) című filmjében.

A legfontosabbak…
A hűséges szív (1923)
Az embertelen nő (1924)
A kagyló és a lelkész (1928)
Napóleon (1927)
A legutóbbi rész:

