Starship Troopers: Terran Command – játékteszt


starshiptroopers keyartFejlesztő: Slitherline; Kiadó: The Artistocrats; Platform: PC

Valós idejű stratégiai játékban tért vissza a Starship Troopers: a Terran Command nem szándékozik megszerettetni műfaját, ugyanis a franchise és Paul Verhoeven filmjének hardcore rajongói számára készült.

Debütálásának idején a Csillagközi invázió sokak számára igazi bűnös élvezetnek számított. Paul Verhoeven szatírába bújtatott akció sci-fije görbe tükröt mutat olyan fasisztákról, akiknek valójában fogalmuk sincs arról, hogy maguk is azok. A direktor büdzsé szempontjából első igazán nagyszabású mozija – aminek mondanivalója napjainkban is megállja helyét, hisz a katonaság fontosságának eszméjét is boncolgatja. Sokaknál, így a premiert biztosító Columbia Pictures-nél ez valamilyen rejtélyes okból adódóan kiverte a biztosítékot. Olyannyira, hogy a forgalmazó a későbbiekben nem látott benne túl sok potenciált, s a film tengerentúli bemutatóját a nyári (pénzorientált) dömping helyett az akkortájt sokkal enyhébbnek számító novemberre módosították. 100 millió dolláros költségvetés mellett épphogy jövedelmező lett a holland vizionárius ötödik hollywoodi rendezése és ennek köszönhetően a stúdió nem tervezett további epizódokkal

starshiptroopers 1

Egészen 2008-ig, majd 2012-ig volt érvényben ez az állapot, amikor is megjelentek a direkt DVD-re szánt vállalhatatlan folytatások. Robert A. Heinlein eredeti novellája és a film(ek) alapján készült még továbbá animációs sorozat és egészestés anime, valamint igyekeztek a videojátékok kedvelőit felemás kivitelezésű alkotásokkal elkápráztatni. Közülük talán egyedüliként a 2005-ös Starship Troopers mondható elfogadhatónak, ugyanis az FPS-nek hellyel-közzel sikerült megfelelően adaptálnia az ’97-es klasszikus bizonyos eseményeit, míg az öt évvel korábban elhasalt Starship Troopers: Terran Ascendancy című stratégiai játék miatt manapság is rémálmok gyötörnek.

starshiptroopers 2

A franchise legújabb fejezetét az RTS-ekre szakosodott Slitherline hozta tető alá: a Starship Troopers: Terran Command nem a második része a millennium idején kiadott programnak, hanem némi meglepetésre a Verhoeven féle sztorit viszi tovább. Ahogy a film teljes egészében, úgy a Terran Command eleje (pontosabban első missziója) is a bogarak legfőbb bolygóján, vagyis a Klendathun játszódik, ám csapatunkat átvezénylik a Kwalashára, mely felett szintén a brutális ízeltlábúak őrködnek. A feladatunk pedig nem más, mint elfogni az ottani vezetőjüket, tehát magyarán a rovarok agyát. Ismerős történet, de akar-e az olvasó többet tudni?

starshiptroopers 3

Valójában tesztalanyunk a StarCraft játékokból átollózott csapatirányítós küldetésekre van kihegyezve, az építkezés és ebből kifolyólag az egységek „gyártása” csupán az elhalálozott alakulatok pótlását szolgálja, ugyanakkor nyersanyag viszont egyáltalán nincs. A bányászplanéta egy rendkívül brutális hely, harcosainkak 21 megbízatáson keresztül csupán annyi a teendőjük, hogy minél több áldozatot szedjenek össze, közben pedig főhadiszállásukat ostromolják és az ellenség közlekedését megkönnyítendő vájatok megsemmisítésén kell szorgoskodniuk.

starshiptroopers 4

A játékba számos mozgóképen látott egység került bele, ilyen például az űrgyalogság (mobile infantry), rádiós vagy a mesterlövész, de a rossz emlékű harmadik felvonásból ismert mech-ek is hatalmas szerephez jutottak. Épületeket csak bizonyos, előre megadott helyekre tudunk lepakolni, azonban ahhoz, hogy használni is tudjuk őket, a térképen fellelhető „supply cache”-eket katonáink közreműködésével szükséges megszerezni. Ha kész az objektum és felkaptuk az utánpótlást, akkor korlátozott mennyiségben belevághatunk egységeink termelésébe, aminek mennyisége ebből fakadóan pályánként eltérő lehet. Hanghatások és zene alapján nem igen tudok pozitív jelzőket mondani. Sajnos Basil Poledouris nagyszerű témáiból csak egyet-kettőt villantott a Terran Command komponálója, de lényegében csak olcsó másolata a nagy elődnek – ennek ellenére elfogadható atmoszférát teremtett.

Furcsa módon a Terran Command Direct X9-et használ: akárhonnan is nézzük, foltozgatásokkal együtt ez alapvetően egy 20 éves technológia – ám emiatt nem igényel túl sok erőforrást és akár gyengébb PC-ken is simán eldöcög. Jómagam az idejétmúlt, de a célnak megfelelő külcsín ellenére piszkosul vártam a Starship Troopers legújabb üdvöskéjét, de tapasztalatom alapján végül csak egy klisékkel megspékelt, s egyben kevés kihívást tartalmazó akciójátékot kaptam, ami kizárólag az unalomig ismételt kampányra fókuszál, s jelenlegi stádiumában ezért nem lesz hosszú életű.

55

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

Mario Strikers: Battle League – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Robbantási szakértő elemzi ki a filmjeleneteket, Indiana Jones és az a hűtő is szóba kerül
Következő cikk Wreckfest - játékteszt