
Palazzoba zárt szellem
A világhírű detektív, Hercule Poirot visszavonultan él Velencében, de amikor meghívják egy szeánszra, nem tud nemet mondani. A halott lány megidézése újabb holtakat eredményez, hősünknek pedig magába kell néznie, ezek után is tagadja-e a természetfeletti létezését vagy sem. Branagh folytatja a kísérletezést a karakterrel és ezúttal szó szerint más vizekre evez. A sztoriban minden megvan, ami egy igazán jó kísértethistóriához kell, de a rendező nem él maradéktalanul a lehetőséggel. Kelly Reilly ugyanakkor zseniális, számtalan sorozat után jó út újra látni a filmvásznon. 
A cselekmény az amerikai jelenlét alatt meghonosodott Halloween idején játszódik egy mára kissé lepusztult palotában, ahol az árvagyerekek megvendégelését követően kerül sor a szellemidézésre, melynek sztárja a híres-hírhedt médium, Mrs. Reynolds (Michelle Yeoh). A titkos összejövetel apropóját az adja, hogy a tulajdonos Rowena Drake (Kelly Reilly) lánya levetette magát az erkélyről, számos megválaszolatlan kérdést hagyva maga után. Vele próbálnak meg a jelenlévők kapcsolatot létesíteni, akik között ott van – a már említetteken túl – a palotában élő, PTSD-ben szenvedő orvos és annak fia, a házvezetőnő, a médium két segédje, Poirot testőre, valamint a halott lány szerelme és egy papagáj. Hogy a szeánsz minden szempontból eseménydús legyen, a palotán átok ül, ugyanis egykoron árvaháznak adott otthont, de annak lakóit magukra hagyták, akik haláluk után visszajárnak kísérteni.
… a film több dologgal sem tud igazán mit kezdeni. Egyrészt itt van Poirot visszavonulása, ami meglehetősen kérészéletűnek bizonyult, hiszen gyakorlatilag az első, számára izgalmasnak tűnő ügyre igent mond. Jogos az észrevétel, ha tényleg komolyan gondolná a visszavonulást, vajon mivel telne a 104 perces játékidő? Pedig milyen jól lehetne boncolgatni a sokat látott detektív önkéntes száműzetésben töltött utolsó éveit. Egy másik ilyen dolog a kísértethistória, amivel nem is lenne gond, hiszen 2023-ban is el lehet adni azt, csak sokkal több fantáziával, különben még a Scooby Doo kalandjain edződött tizenévesek is kinevetik. A horrorisztikus elemekről ne is beszéljünk, mert azok tényleg olyanok, mintha a Filmmúzeum csatornát néznénk. 
Branagh talán nem is Agatha Christie Poirot-jába szeretett bele, hanem abba a tudatba, hogy egy ilyen páratlan szakmai múlttal a háta mögött, mint az övé, lehetősége van a saját verzióját elkészíteni. Bizony, újra és újra. Kísérletezik a karakterrel és folyamatosan fejleszti azt, miközben meghallgatja a szakma és a közönség visszajelzéseit is. Ezalatt egyre jobban eltávolodik az alapműtől, ami igazából nem baj, hiszen egy kedvenc regény vagy karakter újra értelmezése mindig valami újat, valami mást, valami egészen személyest hoz létre.
A Szeánsz Velencében egy izgalmas vállalkozás, mely teljesen más megvilágításba helyezi a főhőst, de valahogy mégsem aknázza ki maradéktalanul a témában rejlő lehetőségeket és a rendező tehetségét ismerve ez a leginkább bosszantó.


