A Tower Full of Cats – játékteszt


towerfullofcats0

Fejlesztő és kiadó: Devcats; Platform: PC

Az A Tower Full of Cats-ben megismerhetjük a macskák történelmét, miközben bundás ismerőseink új otthont keresnek maguknak.

E heti másik cicás játékunkban visszatér Fofiño és csapata, hogy megismertessék velünk fajuk életútját az őskortól az egyiptomi rajongáson át egészen napjainkig, hogy aztán végezetül kiderüljön, mit hoz számukra a sci-fvel megspékelt jövő. Az A Tower Full of Cats a nagysikerű rejtett tárgy széria negyedik felvonása, és legkevésbé sem túlzás azt állítani róla, hogy az eddigi legélvezetesebb és egyben leghosszabb darabja, mely a régebbi részekhez hasonlóan tele van humorral, valamit popkulturális kikacsintásokkal és megfontolásra érdemes mondanivalókkal.

towerfullofcats1

Először lakóépületben, majd egy várban, legutóbb pedig játéktermekben szimatolhatunk százával a szőrmókok után, akik a képernyő különböző szegletein vagy berendezések mögött várták, hogy rágcsálónk kattintásaival rájuk találjunk. A recept természetesen az előzőekhez képest mit sem változott: ezúttal 1400-nál is több négylábú rejtőzött el, ám mellettük apróbb mellékküldetések révén magunkhoz kaphatunk egyéb felszereléseket is, amik közül kivétel nélkül mindegyikre szükség van, ha a játék végére akarunk jutni. Az előző epizódokból ismert, elakadásunkat segítendő nagyítót például ekként tehetjük zsebre – már rögtön a játék elején, ha eléggé szemfülesek vagyunk –, de az űrhajónk működéséhez elengedhetetlen csavarokat is ily módon gyűjtögethetjük össze. Sajnos ebben találjuk meg tesztalanyunk egyetlen viszonylagos „gyengepontját” is, ugyanis a nyolc spéci tárgy közül nagyjából a fele esetében nem igazán tudjuk, hogy hol keressük, és a toronyban található macskuszok is csupán néha nyújtanak segítő mancsot.

towerfullofcats2

A korábbiakhoz képest kicsivel bonyolultabbá váltak a pályák, vagyis inkább úgy mondanám, hogy megváltozott olykor felépítettségük; s mindez annak köszönhető, hogy a helyszínünk egy nagyon magas torony. Ahogy haladunk lentről felfelé, úgy változik valamelyest a kinézete is, hiszen – ahogy a való életben is – a 8 teljesen eltérő időszakon átívelő kaland (évszázadok) során rengeteg módosítás ment végbe az építészet alakulásától kezdve a cicmicek életstílusáig. A megszokott négyzet alakú pályák mellett ezúttal függőleges és labirintus szerű placcokon is matathatunk eme csodálatos lények után.

Nem hittem volna, hogy sikerül a Devcats fejlesztőinek, de újfent bátran nyúltak hozzá tündéri franchise-ukhoz, aminek üzenete most már felmelegedő planétánk védelmére is kitered amellett, hogy bátran buzdítja az állatszeretőket és a potenciális gazdákat arra, hogy adoptálás helyett az örökbefogadás mellett döntsenek. Várjuk a következő részt, ami várhatóan egy vidámparkban játszódik majd.

10 8

 

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

Die by the Blade – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Michael Keaton jutalomjátéka lesz a Beetlejuice Beetlejuice - trailer
Következő cikk Furiosa: Történet a Mad Maxből - kritika