F1 25 – játékteszt


Fejlesztő: Codemasters; Kiadó: Electronic Arts, EA Sports; Platform: PC, PS5, Xbox Series X|S

Korrekt csomagot dobott le az idén az F1 25, így ha valaki nem minden évben száll be a sorozatba, talán idén érdemes.

Jéé, már el is telt egy év? Mintha alig csak pár hónapja lett volna, hogy a tavalyi kiadást teszteltük a hivatalos Formula 1 játékból, de bizony sajnos kijön a matek és a rendszeresen jelentkező sportjátékok amúgy sem viccelnek, ha a megjelenésről van szó (jönnek óramű pontossággal). Idén viszont már előre lehet örülni, mert páratlan év van. Sokan talán most értetlenül néznek maguk elé, de a sorozat rajongói valószínűleg pontosan tudják mire gondolok (mi az ami csak minden második évben tér vissza?).

f125 vis firstlook thumbnail.1.1 16x91 bf6af194 9fac 425c abae ebb17ed4630b

Igen, a Breaking Pointra gondolok. A “sztori mód” 2021-ben mutatkozott be először, hogy aztán egy év kihagyás után 2023-ban jelentkezzen ismét. Persze ezúttal is inkább egy családi szappanoperára hasonlító történetet kapunk (helyenként jelentősen túljátszva), ami ráadásul néha mintha hülyének is nézné a játékost (például amikor a 7.-8. helyen köröző pilótánkra rászólnak a boxból, hogy a csapattársa az első, mire az visszakérdez, hogy akkor elkaphatja? – zárójelbe téve mindenki mást). De még így is legalább valami újdonságot, frissességet hoz az F1 25 emiatt az amúgy rendszerint kissé ingerszegényebb páros évekhez képest.

f125 bp3 meetthepress.1.3 16x9 56385ff9 df05 4703 ba92 8957ddad8adf

Cselekmény szempontjából visszatér az összes fontos szereplő. Aiden Jackson és Callie Mayer alakítják a Konnersport Racing pilótapárosát, s a cél ezúttal nem kisebb, mint a világbajnoki cím megszerzése mind egyéniben és csapatban. Persze a versenyző hölgy a tulajdonossal és a csapatvezetővel való rokoni kapcsolata okoz feszültséget, ami jó hollywoodi alapot szolgáltat. Ennek a módnak a nagyobb újdonsága, hogy a csapatvezetői feladatokat már itt is jobban erőltetik, aminek én személy szerint annyira nem örültem. Egyrészt hadd döntsem már el én, hogy akarok-e ilyet, ne legyen rám kényszerítve, másrészt nem túl nagy impaktja van a sztorira nézve, így igazából nagyobb a füstje mint a lángja.

Magával a Breaking Pointtal nem is foglalkoznék többet, nagyjából mindent leírtam már az előző két alkalommal róla, s habár most is jellemzőek azok a negatívumok (például hogy az egyéni teljesítményünk nem igazán befolyásolja a cselekményt, olykor nevetséges szituációkat hozva), azért hunyorítva még így is élvezhető, sőt az F1 25 egyik fénypontja. Idén azonban kapunk még egy további adalékot, ugyanis június végén jön ki az F1 The Movie Brad Pittel, ami szintén kapott egy külön menüpontot. Ebben a mozifilm történéseivel kapcsolatos szcenáriókat játszhatunk majd, s habár a lokációk is ismertek már (Monza, Zandvoort, Mexikó, Spa, Abu Dhabi), egyelőre csak a trailert tudjuk meglesni itt. Mindehhez vagy a Iconic Edition változattal kell rendelkeznie a játékosnak, vagy meg kell vásárolni külön az ehhez kapcsolódó F1 The Movie – Chapter Scenarios DLC-t.

Ha már a helyszíneknél tartunk: mivel új pálya ezúttal nincs, az újdonságot e téren három aszfaltcsík (Silverstone, Zandvoort és a Red Bull Ring) fordított vonalvezetése jelenti. Habár bizarr a dolog, meg régebben a hőskorban gyakorlatilag alap volt, hogy minden pálya rendelkezésre állt így is a videojátékokban, értékeljük az effortot a készítők oldaláról, meg hogy van lehetőségünk azt kipróbálni, ami még a valódi versenyzőknek se adatik meg. Látványban meg Bahrain, Miami, Melbourne, Suzuka és Imola hoz még újat, ugyanis ezeket a helyszíneket teljesen újraalkották a LIDAR lézerscan technológia segítségével, szóval lehet hasonlítgatni, hogy minden centiméterre a helyén van-e a valósághoz képest.

f1 25 launch screen 1 51782a38 5664 431f b2c8 611c17266993

Az újdonságok és az F1 25 közös halmaza tartogat még pár apróságot, amelyek közül is kiemelkedik a My Team módozat felújítása. Az egyik legfontosabb dolog, hogy immár bármelyik versenyzőnket meg is személyesíthetjük, vagyis versenyezhetünk helyette. Különvált a kutatás és fejlesztési részleg, rugalmasabb lehetőségeket nyújtva az új alkatrészek legyártásánál és bevetésénél. A legizgalmasabb talán a Driver icons rendszere, ami révén nemcsak mi igazolhatunk igazi legendákat, hanem az AI is. Ilyen módon simán összefuthatunk a pilótapiacon Ayrton Sennával, vagy akár a versenyekben a Konnersport, és az APXGP (az F1 mozi fiktív team-e) csapataival.

Grafikailag csak kisebb módosítások vannak, például jobban tapad a fű és a kosz a kerékre, audió téren viszont több változás is történt (például fejlesztések motorhangoknál, pilóták reakciói pedig megduplázódtak). Szerencsére azonban nem ezek alapján, vonalzóval kell kimérni, hogy mennyivel több az F1 25. A sportág 75. jubileumára sikerült megfelelő mennyiségű újdonságot hozni, így nincs miért szégyenkezni. Az sem fenyeget, hogy esetleg a WRC sorsára jut a sorozat (a Codemasters felvásárlásával ugye mindkét világbajnokság jogai az Electronic Artshoz kerültek), ugyanis a legendás kiadó nemrégiben a rallys szakágtól megvált és a jövőben már nem adnak ki ilyen játékot. A gyorsasági szakág viszont van annyira népszerű, hogy (mint aranytojást tojó tyúkot) életben hagyják. A kérdés inkább az, hogy mi lesz jövőre, felül lehet-e múlni az idei választékot? Elvégre páros év jön….

8.szék

Legutóbb ezt teszteltük:

Warhammer 40,000: Space Marine – Master Crafted Edition – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Megoldatlan ügyek osztálya - kritika
Következő cikk Jön az Űrgolyhók 2.! A 98 éves Mel Brooks vicces videóban jelentette be, még Rick Moranis is visszatér