
A Kardhalban se hittük el, hogy Hugh Jackman hacker, ezért a kevesebb színészi kvalitással rendelkező Hemsworth-ről elfogjuk?
Mint szakmabeli, én még nem láttam olyan informatikust, aki ennyire jól kidolgozott felsőtesttel rendelkezik, mesterdetektív, pontosabban lő, mint a felbérelt terroristák, és negyedórás beszélgetést után egyből ágyba visz egy nőt (13 év börtönt követően).
Mann is érezhette ezt a problémát, de ahelyett hogy James Bond imitátor főszereplőjének dicsfényéből faragott volna le, inkább úgy akart kompenzálni, hogy a harcok során ne csak a rosszfiúk sérüljenek meg. A castinggal még kilehetne békülni, ha a történetről nem ordítana, hogy egy banális baromság, de mit is várhatnánk egy olyan névtől (Morgan Davis Foehl), akihez eddig két film köthető (Távkapcs, Férj és férj)?
A film még így is menthető lett volna, olyan Mann féle hatásokkal, mint a Szemtől szemben klasszisában is használt anamorfikus lencsék által teremtett atmoszféra. A lezárásnál látható tömegjelenetről majdnem azt hittem, hogy megmenti a filmet, mert a grandiózus lezárás tipikusan a direktor védjegye, de annyira ki lett fordítva, hogy egy B kategóriás akciófilm vége lehetne.
A cselekmény mellett a párbeszédek is műanyagok, ellenben a rendező korábbi alkotásaival (Collateral – A halál záloga, Közellenségek, A bennfentes, vagy az örök kedvenc Szemtől szemben), ahol meglehet hasonlóan macsó szövegek hangoztak, mégsem elrettentő példaként fogok rájuk hivatkozni.
Aki hihető hackereket szeretne a mozivásznon látni az, keresse fel a következő filmek egyikét: A tetovált lány, Tron, Mátrix, Die Hard 4.0, Háborús játékok. Addig rájövök, hogyan lehet egyszerű keresések és szerverre való fellépések mellett egy phising módszerrel az FBI alkalmazottjává válni.


