
A Transparent egy olyan apáról szól, aki egy nő. Vagy inkább egy olyan nőről, aki egy apa. Nem egy gyerekkori identitás válságban szenvedő főszereplőről beszélünk, hanem egy hatvanas éveiben járó férfiről, aki végre felvállalja, hogy valójában nőnek érzi magát, azonban mielőtt azt gondolnánk, hogy a sorozat egy drámai klisékben úszó széria lesz, akkor megismerjük a középkorú gyerekeket is, akik először csak nevetni tudnak apjukon és továbbra is saját életükkel vannak elfoglalva. A sorozat legnagyobb ereje abban rejlik, hogy egy nagyon komoly témát feszeget olyan könnyedséggel, amivel azt hittük, hogy nem szabad, de a Sírhant Művek egykori társ-szerzőjétől megszokhattuk már a fura családi történeteket.

Sokaknak kezd is elegük lenni belőle, hogy miért kell ennyi meleg embert mutatni a tévében, de el kell fogadni, hogy most ennek a korszakát éljük. Nagyon fontos társadalmi üzenet a másság elfogadása és ha egy sorozat képes ennek érdekében lépéseket tenni, akkor mondhatni, hogy szinte kötelessége is. De persze ne legyünk teljesen naivak, hiszen egyértelmű, hogy az ilyen karakterek legfőbb célja továbbra is a figyelemfelkeltés.
És miután szinte már tényleg az összes sorozatban kapunk egy figurát, így a készítők a témában még mélyebbre ásva, egy még szűkebb rétegre koncentrálva mással is kísérleteznek. A nemrég futó Sense8-ben például konkrétan volt a főszereplők közt homoszexuális, transzexuális és biszexuális szereplő is.
A Transparent is egy ilyen szűkebb témára koncentrálódik rá, többek közt. Mort (Jeffrey Tambor) egy visszavonult egyetemi professzor, a hatvanas éveiben járó férfi, aki elvált, viszont szoros kapcsolatot ápol a három hihetetlenül nárcisztikus és egocentrikus középkorú gyerekével. Főszereplőnk úgy dönt, hogy nem titkolja tovább a világ előtt, hogy ő valójában akkor érzi jól magát, ha női ruhákat hord. A sorozat nagyjából ennyiről szól, de szerencsére nem viselkedik hipokrata módon és a nemi identitásválságban szenvedő főszereplőt nem úgy mutatja be, mint valami unikornist, aminek a csodájára kell járni. Az egész történethez szinte teljes értékű főszereplőként asszisztálnak a gyerekek is, akik középkorúságuk ellenére olyan elveszettek lelkileg, mint egy halom kamasz-gyerek. Itt is fontos szerepet kapnak a különféle nemiségek és vonzalmak. A legkisebb lány mindig fiús holmikat hord, munkája nincsen, kicsit ő a család fekete báránya, aki veszettül keresi önmagát, hol azáltal, hogy gruppenszexre próbálja meg rávenni az afroamerikai szomszédfiúkat egy kis kábítószer segítségével, hol pedig egy nőnek született, de férfiként élő emberrel próbál párkapcsolatot létesíteni. A másik testvér, az egyetlen fiú, egy nagyon sikeres zenei producer, aki veszett kutya módjára keresi a szerelmet, hol a túl fiatal lányoknál, hogy a jelentősen idősebb gyerekkori bébisziterénél, néha pedig egy zsidó rabbi nőnél. A harmadik testvér egész kiegyensúlyozott életet él férjével és két gyerekével, amikor felbukkan egy régi iskolatársa, aki újra előhozza belőle a leszbikus hajlamokat és megindul itt is a lavina. 

A Transparent második évada nemsokára startol az Amazonon és már a harmadikat is berendelték. Ha valaki kicsit unná már a túlságosan aprólékosan megtervezett Modern Family-hez hasonló család alapú vígjátékokat, akkor nem érdemes kihagynia ezt a néhol könnyed drámába átcsapó darabot. Jó ilyen tabukat látni, amik nem akarják ránk kényszeríteni magukat; rövid is, kedves is és a világot nem megváltani akarja, hanem csupán megmutatni.


