
Beléd betegedtem
Romantikus komédiákból évente kapunk pár tucattal, viszont kevés az ami képes túllépni az unalomig ismételt fordulatokon, a sablonkaraktereken és az ezerszer látott történeten. Az örökkévalóság óta ismert receptet azért néha sikerül még megtoldani egy kis plusszal, aztán ki tudja, a végén még egész különleges alkotások is születhetnek belőle, sőt akár maradandó élmények is. Valami ilyesmivel próbálkozott meg 2014-ben a Scrotal Recall című brit sorozat is, ami a Channel 4 csatornán futott igazán kreatív (?) címen, egészen az első évados kaszáig. A kérészéletű sorozatban azonban megláttak valamit a Netflixnél és átvették a stafétát, hogy immár új címen (Lovesick) de minden mást megőrizve folytathassák a sztorit. Na de mi is a sztori?

Természetesen mit sem ér a romkom, ha főhősünk mellett nincsenek szerethető barátok. Dylan két legjobb barátja Evie (Antonia Thomas, a zseniális Misfits Alishája) és Luke (Daniel Ings) végigkísérik a barátjuk útját, viszont az, hogy mikor milyen formában, mindig változik, és itt kezd el érdekessé válni a Lovesick. A sorozat nem a klasszikus történetmesélés híve, inkább megkavarja egy kicsit a nézőt azzal, hogy felváltva látjuk a karaktereket több idősíkon. Minden alkalommal megkapjuk szereplőink jelenét, illetve a listán éppen következő exbarátnőre/alkalmi partnerre vonatkozó flashbacket, amin keresztül megismerjük az adott hölgy és Dylan közti kapcsolatot, meg úgy általában a szereplőinket, és ez az amivel a Lovesick tarol.
Ugyanis a visszaemlékezések nem szimpla nosztalgiázgatások. A sorozat úgy építi fel a történetét részről részre, ahogy arra sok más műsor nem képes. A flashbackek hol három, hol öt, hol csak fél évvel a sorozat jelene előtt játszódnak, így nem csak a karakterek kapcsolatainak változása szembetűnőbb, de egy kirakós egyre több darabját rakhatjuk helyre minden megtekintett résszel.
A szereplők mind könnyedén a szívünkhöz nőnek, a sorsukért velük együtt izgulunk. Alánevetéses viccelődés nincs, de poénok és kellemes megmosolygások azért bőven akadnak, a legtöbbjük pedig be is talál. Technikailag ugyan nem feltétlenül kiemelkedő a sorozat, de vannak kreatív ötletek benne mind a kamerakezelés, mind a vágás szempontjából. A legnagyobb hátránya talán az, hogy túlságosan is rövid. Az első évad mindössze hat huszonöt perces rész, a második nyolc. Darálásra tökéletesen alkalmas, a kis adagok kevésbé működnének heti rendszerességgel, valószínűleg ez a Netflixnek is feltűnt, náluk pedig ez nem jelent problémát a részek egyszerre történő megjelenése miatt. A második évad még viszonylag friss egyébként, szóval egyelőre a harmadik távolabb, de a berendelés már megtörtént, így csak idő kérdése, hogy mikor követhetjük tovább Dylanék szövevényes történetét.


