
Valóban csak ennyi lenne az élet?
A BoJack Horseman kétségkívül az egyik legkreatívabb animációs felnőttmese arról, hogy milyen mélységeket képes az ember megélni. Így a két alkotó újabb szerelemgyermeke, a Hiány egy kicsit sem lepett meg minőségi mondanivalójával és nyomasztóan felemelő üzenetével, csak azt sajnálom, hogy kevesen találnak rá a mai sorozatkavalkádban kissé különc külleme miatt. Pedig ezt a sorozatot receptre kéne felírni, ha úgy érzed, hogy nem találod a helyed a világban.


A Hiány egy remek lélektani utazás, csak akkor érdemes elkezdeni, ha valami komplexebbre és filozofikusra vágyunk. Animációs és átvitt jelentései miatt Az élet nyomában-hoz (Waking Life) és A futurológiai kongresszushoz tudnám hasonlítani, azonban szarkasztikus humor épp úgy megtalálható benne, mint a két alkotó méltán nagyrabecsült BoJack Horseman című szériájában.
A Hiány bár látszólag egy nagyon jó kis filozófiai fantasy, mégis a valós emberi értékekről és sérelmekről kezdeményez beszélgetést. A szülők válását feldolgozni képtelen gyermek felnőttkori személyiségjegyei, a fogyatékosság miatti ki nem mutatott traumák, a szülőktől való mentális betegségek öröklődése és az ettől való félelem – ezek mind a felszín alatt, de ott vannak. A lezárásban megfogalmazott kérdés pedig, hogy „Valóban csak ennyi lenne az élet?” a posztmodernt ember problémája már egész régóta, mióta az egzisztencialisták a Semmiről értekeztek és megállapították, hogy az emberi élet nem is olyan fennkölt, mint azt sokan sejteni vélik. A sorozatnak érkezik majd a második évada is, pedig a vége egy szép, kerek lezárás lett olyan Eredetes megoldással, hogy vajon megáll-e a pörgettyű vagy forog tovább? Egzakt választ erre sosem kellene, hogy kapjunk, mégis a folytatás biztos nézős lesz.


