
Dr. Henry Jones, a legifjabb – és legötlettelenebb
Kalandfilmek nagy rajongójaként mindig örömmel várom, ha egy újabb, kincskeresős-akciózós-világotkörbejárós mozira van lehetőségem, legyen szó akár – bár nem ugyanaz a liga – egy újabb Indyről vagy Istenek fegyverzetéről. Pláne öröm hallani olyan produkcióról, amiben a jelen két legszimpatikusabb fickója és a női vonal ügyeletes Wonder Womanja indul majd a legendás Kleopátra három tojásának nyomába. Kedvező felállás…
Az impozáns belépőt azonban csak mérsékelten szórakoztató, eredetiséget ritkán felmutató, bár látványos kaland követ, egy olyan modern csibészmozi, amiről lerí, hogy ízig-vérig műanyag iparosmunka, pláne, amikor szembesülünk azzal, hogy az egyébként tucatnyi helyen játszódó történet jó részét bántóan szembeötlő módon zöld háttér előtt, stúdióban rögzítették. A CGI-hibák mellett azonban fájóbb, hogy a kilencvenes évek őrületét követően újra fejenként 20-20 millió dollárért (!) kincskereső sztárok közül úgy istenigazából egyedül Ryan Reynolds dolgozik meg az aranyért. De hogyan is kerülünk az X-re?
Ennél a pontnál ugrott be először – és a Red Notice még hátralévő idejében megerősödött bennem – az, ami annak idején A Vasálarcos legvégén is: hiába a remekül összeválogatott gárda és ez alapján a magas nézői elvárások, ha a történet, a rendezés nem képes felnőni a saját maga szabta feladathoz. Annak idején a színészi zsenialitás és tehetség, most a szimpátia, a népszerűség és a humor adta sikerpotenciál került áldozati oltárra egy felemás ügy érdekében, ami végül nem igazán hoz szórakozási mennyországot a nézőnek.

Öröm lett volna ezekkel az arcokkal nagyot loholni egy modern kori kőgolyó elől, ám sajna ezek a bűnözők nem különösen veszélyesek, épphogy az erős középszer fölé kalandoznak. Bár ha a Netflix egyedileg számolt nézettségi adatai úgy hozzák, még találkozhatunk velük pár éven belül – a nyitott befejezés mindenképpen ezt sugallja…


