Age of Darkness: Final Stand – játékteszt


keyart 4Fejlesztő: PlaySide; Kiadó: Team17; Platform: PC

Látványos ostromjelenetek részesei lehetünk a jelenleg Korai hozzáférésben található Age of Darkness: Final Stand-ben: a stratégiai játékban még legalacsonyabb nehézségi fokozaton is kétséges a túlélési esélyünk.

Videojátékos berkekben a(z egyik) legdöglődőbb műfaj kétség kívül a valós idejű stratégiai, többek közt emiatt is vártam az Age of Darkness: Final Standet úgy, mint a messiást. Nincs abban semmi meglepetés, hogy alkotója, a PlaySide szintén tisztában van eme búskomor állapottal, ezért hiánypótló projektjüket Korai hozzáférésben indították útjának még október közepe tájékán. Debütálása óta lényegében – némi közösségi közreműködéssel – néhány fontosabb változást (újdonságot) eszközöltek, a verziószám pedig a teszt születéséig 0.1-ről 0.3-ra avanzsálódott. Jelenlegi állapotában kizárólag egyjátékos túlélő módban (Survival) állíthatjuk meg az akár 70,000 fős ellenséges hordákat, köszönhető ez a kifejezetten erre a célra összetákolt SwarmTech technológiának, és várhatóan a fejlesztés negyedik stádiumáig így is marad, a tervek szerint a végleges kiadás megjelenésekor sztori kampány és multiplayer mód közül is mazsolázhatunk majd.

Első ránézésre minden idők tán legkiválóbb RTS-e, a harmadik WarCraft epizód jut(hat) eszünkbe az Age of Darkness láttán: kezelőfelületét az ausztrál csapat, minthogyha a Blizzard üdvöskéjétől kölcsönözte volna és néhány épület típusa is át lett „kopírozva”. A nyersanyagunk szintúgy hasonló, azonban a fák kitermelése mellett ezúttal halászattal, búzatermesztéssel vagy kövek bányászatával is foglalkozniuk kell a munkásainknak. Nagyon sok múlik azon, hogy főhadiszállásunknak folyamatosan meglegyen a megfelelő alapanyag és emberi utánpótlása, hiszen így növelhetjük gördülékenyen hadseregünk létszámát, illetve objektumainkat sem árt folyamatosan acélosítani.

age1Armadánknak vezetőre is szüksége van: a játék elején kiválasztható, különböző képességű hősök közül momentán két eltérő tudású alany mellett tehetjük le a voksunkat. Ha például portyázásunk közben bajnokunk elhalálozik, nincs okunk búslakodni, rövid várakozást követően után újjá születik, de fontos megjegyezni, hogy éles szituációban javallott visszavonulót fújni, ugyanis még mindig gyorsabban töltődik újra egységünk hp-ja, mintha kivárnánk a feltámadását. Érdekesség, hogy a játékban nincsenek „healer” típusú karakterek, így ha valamelyik harcosunk életereje fogytán van, jobban teszi, ha az előbbiekhez hasonló módon jár el.

age2A nappalok és éjszakák váltakozása taktikai szempontból igencsak lényeges tényezője a játékmenetnek. Világosban a Rémálmok kompániája visszafogottabb, sokkal egyszerűbb legyűrni őket. Ebből fakadóan a terjeszkedést semmiképpen se toljuk sötétedés utánra, mivel rosszakaróink akkortájt jóval fürgébbek és veszélyesebbek. Egy idő után kifejezetten rizikós seregünkkel eltávolodni a bázisunktól – melyet érdemes tornyokkal védeni és masszív fallal körbe építeni.

age3Izgalmas sötét fantasy játék az Age of Darkness: Final Stand, viszont rendkívül sok gyakorlást igényel. Hiába kicsit butuska az AI, miközben néhány offenzíva során annyi szörny lendül támadásba, hogy még legkönnyebb fokozaton is kínkeserves ellenük a védekezés. Bizonyos „körök” befejezésekor a játék véletlenszerű áldással (blessing), lényegében változatos képességekkel jutalmaz meg bennünket. Hosszú a lista, hogy pontosan ez mit takar, de a számos ima között akad olyan, aminek apropóján alacsonyabb költségvetésünk lesz vagy az egységeink erősebb sebzéssel bírnak.

Akik szeretik a stratégiai címeket, azoknak mindenképpen ajánlott esélyt adni jelen tesztalanyunknak. A teljes variáns publikálása pillanatnyilag kérdéses, de bizakodásra ad okot, hogy az PlaySide az elejétől fogva folyamatosan adagolja a klassz frissítéseket.

75

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

Asteroids: Recharged – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk A kutya karmai közt - kritika
Következő cikk Pókember: Nincs hazaút - kritika