Asteroids: Recharged – játékteszt


asteroidskeyartFejlesztő: Adamvision Studios, SneakyBox; Kiadó: Atari; Platform: Switch, PS4|5, Xbox Series X|S & One, Atari VCS, PC

Folytatódik az Atari retró akciójátékainak Recharged szériája, melynek ezúttal az Asteroids című epizódját vettük górcső alá.

A Missile Command, a Centipede és a Black Widow után megjelent az Atari tán legemlékezetesebb húzócímének modernizált változata. Eredeti debütálásának idején, vagyis 1979-ben az USA-ban több, mint hetvenezer példányt sikerült eladni az Asteroidsból, a cég pedig állítólag mintegy 150 millió ropogós dollárt harácsolt össze az árkád gépek értékesítésével. A játék ennek köszönhetően meglepetésre letaszította a trónról a Taito konkurens címét, a szenzációs Space Invaders-t. Így hát nem is volt kérdéses, hogy az aszteroidák és azonosítatlan repülő tárgyak ripityára lövése sem marad ki az újrafeldolgozások közül.

asteroids1Folytatódik tehát az Atari és az Adamvision Studios együttműködése. Érdekesség, hogy az indie fejlesztő korábban már megörvendeztette a nagyérdeműt egy hasonló műfajú játékkal: a Super Bit Blaster XL tavaly jelent meg és igazság szerint az Asteroids: Recharged eme „elődhöz” képest szinte teljes egészében visszalépés, ugyanis a stúdió előző játékában többféle tulajdonságú űrhajó közül mazsolázhatunk, a hanghatások változatosabbak és a retró külcsín kompatibilisebb napjaink szemeivel. Ezúttal viszont futószalagon készülő, Recharged játékokra jellemző „másolás-beillesztést” véltem felfedezni.

asteroids2Már a legutóbbi alkalommal is kiemelten megjegyzésre került, hogy a duó – a portolásért felelős SneakyBox-szal társulva – egyidejűleg több Recharged-játék fejlesztésén szorgoskodik. Grafikai szempontból megmaradtak a jól bevált neon külcsínnél, illetve hang és zenei szempontból sem próbáltak változtatni a bevált formulán. Lehet, hogy azért, mert vészesen közeledik a karácsony, de kezünket a szívünkre téve eltekinthetünk a mára sablonossá avanzsálódott franchise szokványos gyengeségeitől.

asteroids3A játékban egyedül vagy kooperatív módban ezúttal egy háromszög alakú űrhajóval cikázva robbanthatunk darabokká kisbolygókat és UFO-kat. Sikeres találatért cserében mindegyikőjük ponttal jutalmaz bennünket, de bizonyos típusú csészealjak megsemmisítése után ideiglenes spéci fegyvert is felszerezhetünk.  Az Arcade mód ismét addig tart, míg ellenségeink kiiktatnak bennünket – és akárcsak múltkor, pontszámunkat összevethetjük az internet népének eredményeivel. A Challanges módban 30 alig eltérő, fejenként csupán néhány perc alatt teljesíthető kihívás vár a játékosra, ami jóformán mindenféle változatosságot nélkülöz és annyira önismétlő, hogy még annyi újdonságot sem tartalmaz, mint az előző három felvonás esetében.

Ennek ellenére az többi Recharged részhez hasonlóan szerencsére ismét szórakoztató játékot sikerült abszolválni az Atarinak, főleg társsal szövetségben élvezetes – két gamepad beszerzése javallott. A sorozat lezárásaként (?) legközelebb a Breakout: Recharged érkezik. Gyanítom, hasonló prezentációban, mint az eddigi produktumok.

55

 

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

Firegirl: Hack ‘n Splash Rescue – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk A 2022-es Golden Globe jelöltjei között ott van a Dűne és a Nyerd meg az életed is
Következő cikk Legjobb tudomásom szerint - kritika