Capcom Fighting Collection 2 – játékteszt


©CAPCOM ©︎SNK CORPORATION ALL RIGHTS RESERVED
CapcomFightingCollection2 0
©CAPCOM ©︎SNK CORPORATION ALL RIGHTS RESERVED

Fejlesztő és kiadó: Capcom; Platform: PC, Switch, PS4, Xbox One

Megjelent az árkád verekedős játékokat felvonultató Capcom Fighting Collection 2: az előző pakkhoz hasonlóan crossoverek és eredeti címek egyaránt helyet kaptak a videojáték-fejlesztő cég legújabb gyűjteményében.

A japán megavállalat nem bír magával, hiszen az utóbbi néhány esztendőben leginkább folytatásokra, újrafeldolgozásokra és gyűjteményekre összpontosították erejüket, ám sajnálatos módon a teljesen új IP-k finanszírozása egy ideje nem mondható erősségüknek. Eme röviden sikerült megállapításra nem a jelenlegi tesztünk apropóján fogunk rácáfolni, mivel ismét egy nagyszabású kollekció került terítékre. A Capcom Fighting Collection 2 a korábbi tíz helyett nyolc teljesen eltérő verekedős játékot foglal magában, amiknek – a lenti felsorolás „utolsó helyezettjét” leszámítva – a sava-borsa nagyjából a ’90-es évek végétől kezdődően a 2004-es évig bezáróan először árkád termekben és Dreamcast konzolokon tette tiszteletét.

CapcomFightingCollection2 1

Egész egyszerűen nincs kapacitás arra, hogy A-tól Z-ig teljesen kivesézzük csomag részét képző alkotásokat, amelyek a következők: Plasma Sword: Nightmare of Bilstein, Power Stone, Power Stone 2, Capcom vs. SNK: Millennium Fight 2000 Pro, Project Justice, Street Fighter Alpha 3 Upper, Capcom vs. SNK 2: Mark of the Millennium 2001 és Capcom Fighting Evolution. Döntse el a kedves olvasó, hogy ezen titulusok mennyire szimpatikusak vagy vásárló csalogatók, mindenesetre az „Upper” esetében egy olyan variánst kaptunk, ami korábban kizárólag távolkeleti hazájában volt elérhető s olyan karakterekkel is bunyózhatunk benne, akikkel másutt nem találkozhatunk. Így hát mély levegővétel után, kapva az alkalmon és a felajánláson, jómagam leginkább a kíváncsiság és a nosztalgia jegyében veselkedtem neki valamennyi játéknak.

CapcomFightingCollection2 2

Négy kétdimenziós és ugyanennyi háromdimenziós verekedős játékot tömörítettek bele a Capcom Fighting Collection 2-ben és fontos leszögezni, hogy a befizetett zöldhasúért cserében nem a régi változatok 100%-os konverziót kapjuk. Persze fölösleges volna túlgondolni a dolgot, ugyanis a fejlesztők előnyükre változtatták meg vagy éppen egészítették ki egyik-másik klasszikus cím tulajdonságát, s tényleg rövidre fogva szemlátomást főként vizuális módosításokat hajtottak végre, vagyis néhány esetben színbéli variálást eszközöltek.

CapcomFightingCollection2 3

Napjainkban az már szinte alapnak mondható, hogy a legújabb játékokkal egyetemben immáron HD-ban legeltethetjük szemünket a Capcom Fighting Collection 2-n. Végre az online térben is szembe szállhatunk más játékosok ellenében és haladva a korral, minduntalan megtehetjük ezt rangsorolt, alkalmi vagy akár egyéni megmérettetéseken. Viszont üröm az örömben, hogy pechünkre a platformok közötti crossplay lehetőségére nincs semmiféle lehetőség és a különböző oldalakat böngészve egyelőre nem találtam arra utaló jelet, hogy a Capcom idővel pótolni tervezi hiányosságát.

CapcomFightingCollection2 4

A netes ranglista mellett mindegyik videojátékhoz kapcsolódóan belebiggyesztették a rendkívül hasznos Training Mode-ot, hogy a nagyobb rutinnal rendelkező egyének is tovább tökéletesíthessék technikájukat – a rendszer számokkal még a sebzés hatékonyságát is megosztja velünk. Kiválaszthatjuk a retro hatású CRT-filtert és Story Mode alatt bármikor le tudjuk menteni az aktuálisan futó játékot (igaz, erre fejenként csupán egyetlen lehetőségünk adott), továbbá az összes karakterhez köthetően spéci kihívásokat teljesíthetünk. A zöldfülűek kedvéért kalibrálhatjuk az AI nehézségi szintjét, illetve meghallgathatjuk a zenei felhozatalt és böngészhetünk a korai tervek és poszterek között.

A zsáner kedvelőinek vérmérséklettől függően a Capcom Fighting Collection 2 rengeteg nagyszerű vagy éppen bosszús élményt tud okozni. Mindegyik játék közül az utóbbi szempontjából talán a két Power Stone bizonyult legkülönlegesebb élménynek, elvégre – nem kis káoszt teremtve – egyidejűleg akár négyen is elnáspángolhatjuk egymást, miközben az automatikusan mozgó kamera követni próbálja az eseményeket. Viszont a többi produktum hellyel-közzel a műfaj sajátosságait kínálja, kisebb-nagyobb eltérésekkel és változatos megvalósításokkal.8.szék

(A tesztkódot a CENEGA Hungary Kft. biztosította.)

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

Doom: The Dark Ages – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk A hét röhögései (560.)
Következő cikk Miket nézve hangolódjunk a Grand Theft Auto VI-ra?