Ezt ajánljuk péntek éjszakára


Holdfény királyság

Holnap, azaz péntek éjjel Artmozik Éjszakája, 10 órán keresztül igényes művészfilmek három budapesti moziban; a teljes műsort itt tudod megnyitni pdf-ben, ám mindent megnézni képtelenség, mi ezeket ajánljuk nektek:

Shame

Bitang jó év volt ez a 2012-es, már eddig is, többek között az olyan filmek miatt, mint a Shame – A szégyentelen. A szexfüggő New Yorker egyéjszakás vagy még rövidebb kapcsolatai, szőkével, barnával, úgy hogy ez elvileg neki rossz. Hülyén hangzik, mégis iszonyat komoly film, Michael Fassbender lehengerlő alakításával. Cheese kritikája itt>>
Vetítés: 3:00, Művész, Bunuel terem

Oslo, augusztus

Felemás érzéseink vannak vele, mert ugyan a rendező és a főszereplő előző munkája, a Szerzők kicsit már a csapatunk himnuszává avanzsált az évek alatt, addig az Oslo, augusztus hagy némi kívánnivalót maga után. Mintha ugyanazt a karaktert látnánk évekkel később, ahogy mégse sikerült kilábalnia a depresszióból. Spolieres összehasonlítás Fliegauf Benedek Dealerével itt>>
Vetítés: 22:30, Művész, Huszárik terem

Holdfény királyság

Sajen kolléga szerint most egy ideig senki másnak nem kéne filmet rendeznie, csak Wes Andersonnak, jóllehet ezt azon a héten jelentette ki, amikor a Holdfény királyság mellett olyan premierjeink voltak, mint a Cosmopolis vagy a Hófehér és a vadász. Ezzel együtt igaz, ami igaz, a formával továbbra is gyerekes örömmel játszó rendező friss munkája, amelyben Bruce Willis, Bill Murray és Edward Norton is szerepelnek, megint csak az év egyik csúcspontja. Ha kihagytad, pótold, ekkor:
Vetítés: 22:45, Művész, Bódy terem

Holdfény királyság

Államérdekből

Ne lepődjön meg senki, valóban, a Puskin egészen friss filmeket is műsorra tűz, ilyen az Államérdekből is, aminek ezen a héten van a premierje, de ettől még helyet kapott az Artmozik Éjszakáján. Itt jegyzem meg, hogy a Puskin egyébként rafináltan bevont az akcióba olyan sikerfilmeket is, mint A sötét lovag – Felemelkedés, vagy A diktátor, úgyhogy erre érdemes külön figyelni a program böngészésekor! Szóval Államérdekből: francia politikai drámáról beszélünk, amelyben a közlekedési minisztert álmából felkeltve is a haza szolgáltaába állítják, helyesebben kiugrasztják, hogy ha továbbra is ó színben akar feltűnni, akkor odautazik egy buszszerencsétlenség helyszínére. A pasas épp csak fele annyira korrupt mint egy magyar kerületi elöljáró, de a franciáknál még az ilyet is pellengérre állítják.
Vetítés: 17.30, Puskin, Metropolisz terem

Az élet fája

Terrence Mallick filmje kicsit a mozi Ulyssese, a magasan kvalifikált Paolo Coelho valószínűleg ezt is “csupa forma, semmi tartalom” cimkével látná el, ahogy tette azt Joyce eddig kevesek által vitatott mesterművével. Ha mi mégis tovább látunk a Piedra folyó partján síró nyomingereknél, akkor tudjuk, hogy Az élet fája 2012 minimum harmadik legjobb filmje, és most hirtelen nem tudnám megmondani, melyik kettő jobb nála. Igen, “artisztikus”, telis-tele képi truvájokkal, de azért a sztori sincs annyira mélyre ásva, mint sokan mondják. Egyúttal az egész Hetedik sor közepét felszólítom, hogy mondjon, amiért még mindig nincs róla kritika az oldalon.
Vetítés: 6:00, Puskin, Körhinta terem

Final Cut – Hölgyeim és uraim!

Igen, ez AZ a Final Cut, Pálfi György montázsfilmje, amit mi is elhoztunk nektek a harmadik születésnapi bulinkon és ami hagyományos moziműsoron nem is szerepel, kizárólag filmklubok, illetve az Artmozik Éjszakája rendezvényhez hasonló, rendhagyó fesztiválokon. Itt ráadásul azt is meg kell jegyezni, hogy a belépéshez karszalag sem szükséges, vagyis ha hajnal fél ötkor épp a Bajcsyn jársz, szerintem nézz be,  nézni fogsz egy nagyot!
Vetítés: 4:30, Toldi, Nagyterem

Final Cut

Az öldöklés istene

Roman Polanski kamaradrámája két házaspárról, amelyek gyermekei az iskolában összecivakodtak. A dörgő cím dacára a film nem nélkülözi a humort, bár Chistoph Waltz ábrázatát látva nem mindig tudja az ember, most féljen vagy nevessen.
Vetítés: 0:45, Toldi, Kisterem

Melankólia

Nemrég feltettük a kérdést a Facebook-rajongóinknak, hogy Lars von Trier e munkája akkor most fájóan unalmas vagy zseniális-e és meglepően egybehangzó válaszok érkeztek: utóbbi. Eddig az volt a tapasztalatunk, hogy az Antikrisztus után (ami meg szerintem zseniális) kissé hitelét vesztett dán őrült munkája jobba megosztotta a kritikát és a közönséget. A Toldi egyébként nagyon szépen keretbe foglalja az Artmozik Éjszakája rendezvény rá eső etapját, hiszen Trierrel kezd este nyolckor és vele is végez másnap hajnalba, amikor is épp az Antikrisztus tekercseit fűzi majd be a gépész. Akinek van szíve, vigyen neki kávét!
Vetítés: 20.00, Toldi, Nagyterem

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Tata-ratatata
Következő cikk Te kit küldenél az Oscar-díjért?

No Comment

Leave a reply

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .