
Játszd sokadszorra, Sam!
A harmincas évek hollywoodja úgy beszippant minket, hogy a legjobb esetben csak a végén vesszük észre, Woody Allennek esze ágában sem volt, hogy megszerettesse velünk ezt a korszakot, neki az is bőven elég az, ha ő szerelmes belé. Működik? Működik! 45. rendezés ide, 45. rendezés oda, így megy ez évtizedek óta, de ki számolja.

Ha nagyon muszáj lenne, magamat mérsékelt Woody Allen rajongóként írnám le, aki ha nem is remegő térdekkel, de mindig várja a legújabb filmjét, ugyanakkor pontosan tudja, hogy ugyanazokat a gondolatokat fogja hallani – szerencsés esetben – más cselekménnyel, helyszínnel és színészekkel. Szerelmi sokszögek, hollywoodi sztárok, jazz (nagyon sok jazz), zsidóság, korábbi filmek, hollywoodi sztárok neveivel való dobálózás, vallás, politika, gazdaság, közélet, perlekedő házaspárok, kommunisták és az összes többi. Woody Allenben – többek között – azt szeretem, hogy esze ágában sincs beleképzelni magát a karakterei helyzetébe, gyakorlatilag korra, nemre, bőrszínre és felekezetre tekintet nélkül mindenki szájába a saját gondolatait adja, így a filmjei olyanok, mintha végig saját magával vitatkozna (és ehhez még narrálja is saját magát). Ennek a vége mindig egy bizarr, vicces és elgondolkodtató skizofrén stand up comedy. 
Jesse Eisenberg és Kristen Stewart harmadszorra szeretnek egymásba, előbbinek nem nagyon akad olyan filmje, amelyikben ne irritálna, de ez most kifejezetten jól áll neki, utóbbiról pedig még mindig nem tudom eldönteni (pedig jó eséllyel több olyan filmjét is láttam, amit csak kevesen), hogy jó színésznő, vagy csak blöff az egész. Így együtt kétségtelenül aranyosak. Steve Carell már régen elmúlt 40 és már régen nem szűz, őt bármikor, bármiben. Blake Livelyt – azon túl, hogy gyönyörű – lehetetlen nem szeretni.
Mindent összevetve a stáb láthatóan élvezte, hogy egy olyasvalamiben vesz részt, ahonnan ez az egész indult, amit ma is „hollywoodi” filmnek hívunk (akármilyen hangsúllyal is ejtjük ki ezt a jelzőt). Izgatottan (he-he) várom a negyven-ötven valahányadikat.


