
Netflix, David Fincher, sorozatgyilkosok. Ez a három szó bőven elég volt ahhoz, hogy a csatorna új sorozata kellő figyelmet kapjon. A Mindhunter a késő ’70-es évek Amerikájában játszódik, amikor az FBI-on belül alakul egy kriminálpszichológiával foglalkozó csapat. A történet valóságon alapul és ez pontosan az a kor lesz, ahol megalkotódik a sorozatgyilkos fogalma.
Dosztojevszkij, Freud, Shakespeare és még mennyi embert foglalkoztatott mélyre menően az emberi bűn pszichológiája. A Mindhunter főszereplői pont ugyanebben a témakörben keresik a válaszokat. A sorozathoz egy 

Holden, a fiatalabbik, iszonyatosan lelkesen érkezik ezekhez az elítéltekhez a kis hangrögzítőjével és látszik rajta, hogy egy csodás, megfejtésre váró rejtvényt lát bennük. Nem bánja azt sem, ha a pokolig le kell mennie, de akkor is meg akarja csinálni azt a riportot az ördöggel. Bill ezzel szemben egy percig sem tudja őket emberként kezelni, egyszerű szörnyet lát ezekben a gyilkosokban, mint legtöbb kollégája, és nem is akar végigmenni az agyuk labirintusán, pláne nem elveszni benne. Nagyjából ennyiről van szó az első évadban, a profilozók munkájáról és egyáltalán a szakma kialakulásáról, miközben egy nagyon erős, nem sok taggal bíró csapatot kapunk, akiknek egy picit a magánéletét is megpróbálják megismertetni velünk. Ezt mondjuk pont nem sikerül részletesen kifejteni és nem is mindegyik szál volt benne érdekes, de szükséges volt amiatt, hogy lássuk a nyomozók milyen változásokon mennek keresztül amikor a mindennapjaikat az tölti ki, hogy például Ed Kemper sorozatgyilkos azt ecseteli nekik, hogy hogyan fejezte le áldozatát, majd szexelt egyet a megcsonkított testtel.
A sorozat végig nagyon feszült, pedig kevés benne az akció, sokkal inkább a párbeszédek hangsúlyosak és nem csupán azok, amiket a sorozatgyilkosokkal rögzítenek. Amikor az FBI-osok egymás közt folytatnak le borzasztóan nyomasztó beszélgetéseket egy ügyről teljesen színtelen hangon, iszonyatosan objektíven nagyon pörgős tempóban, lomha cigifüstbe burkolva, akkor az gyomorforgatóbb tud lenni, mintha képekben mutatnák be az eseményeket. A
A Mindhunter egy nagyon profi újonc, aminek megbízható a minősége, de közel sem hibátlan. Néha túlságosan lassú, ami érezhetően feszültséget akar kelteni, de inkább csak lomhának tűnik tőle a történet. A főszereplők magánélete túl drámai szeretne lenni, ami körvonalaiban sikerül is, de nem képes annyira meghatni, mint amennyire szeretne, mert nem volt elég idejük rá, de persze ez még változhat. Ez is egy példa arra, hogy érződik a hosszútávra tervezés. Néha a párbeszédeknél is tetten érhető az írók magabiztossága abban, hogy most aztán valami nagyon profit csináltak és kicsit elbízták magukat, majd nyugodtan hátradőltek. Ezek persze nem olyan látványos bakik, de néha lefárasztják a nézőt, pedig már maga a téma is elég súlyos.
Aki látta az első évadot, abban viszont felmerülhet a kérdés, hogy ki az a férfi, aki a legtöbb rész elején látható pár perc erejéig. Mivel Amerikában rohadt sok híres sorozatgyilkos volt, így nem biztos, hogy mindenkinek egyből világos lesz, vagy egyáltalán hallott már a BTK-gyilkosról. Állítólag nem róla fog szólni a következő évad, de valószínűleg hozzá is eljutnak majd. Érdemes utánaolvasni a fickónak, már aki érdekesnek tudja találni a sorozatgyilkosok bűnügyi karrierjét. De őszintén szólva a legtöbb ember izgalmasnak találja, ami teljesen normális, hiszen a többség nem sorozatgyilkos és így érthető, hogy mindenki érteni szeretné ennek az egész folyamatnak a mechanikáját, valószínűleg ezért is van ekkora piaca ennek a típusú sorozatgyártásnak.


