Megnézünk egy filmet, és szinte azonnal véleményt formálunk a látottakról. Hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy a film készítőinek is van véleményük. Következzen most pár világhírű rendező, akik elárulják, miként gondolkodnak egy-egy mesterművükről.
Quentin Tarantino a Becstelen Brigantykról:
„Ebben a történetben a mozi megváltoztatja a történelmet, és ez nekem kibaszottul tetszik.”
Martin Scorsese a Tégláról:
„Arról a valóságról szól, amit az erőszak szemtanújaként él át az ember. Mondjuk van egy közeli barátod,akit 25 éve ismersz. Nem kell, hogy az alvilág tagja legyél, ha a barátodat elüti egy autó, akkor meghal, elment, kész, vége. A halál egy pillanat alatt eljön, és ez az igazság, a barátod eltávozik, mielőtt a film 24 képkockája leperegne.”
Ridley Scott A nyolcadik utas: a Halálról:
„A nyolcadik utas a semmiből került elém a Foxtól. Azt hiszem, előttem vagy hat másik rendező dobta vissza, nem tudom, miért. Pechjük volt, vagy csak nem látták meg benne azokat a vonásokat, amelyek engem személy szerint vonzottak. Lenyűgözött a történet egyszerűsége, energiája és lendülete. Az izgalomfaktor szinte leugrott a lapokról. Szerintem nagyon tiszta volt.”
Alejandro González Iñarritu A visszatérőről:
„Meg kell mondanom, nincs annál unalmasabb, mint amikor valaki a forgatás nehézségeiről beszél. „Ó, te jó ég, szegények, mennyit szenvedtek…” Őszintén, kit érdekel? Egész nap nevettünk? Nem! Kidolgoztuk a belünket, hogy megcsináljuk. Azt mondtam: „Ilyen körülmények lesznek, így fogjuk leforgatni.” Senki nem hallgatta el az igazságot.”
Peter Jackson a Gyűrűk Uráról:
„Ezek a filmek időtlenek. Ezt a szót sokszor használjuk, de a történet témája ugyanolyan találó ma, mint 50 évvel ezelőtt, amikor Tolkien megírta. 500 éve is találó volt. Alapvető emberi érzelmekről szól. Barátságról, bátorságról, hűségről, szerelemről, félelemről, a jó és a rossz párharcáról. Nincs ezekben semmi bonyolult.”
„Úgy értem, hogy bármennyire is összetett a Gyűrűk Ura, mint történet, a rengeteg szereplővel, a vicces helynevekkel és azzal a sok, nehezen megjegyezhető dologgal, alapvetően a lehető legegyszerűbb témaanyagról van szó.”
Steven Spielberg a Jurassic Parkról:
„A Jurassic Parkkal igazából a Cápa folytatását akartam megcsinálni. Szárazföldön. Pofátlanság, most már bevallhatom.”
„A cselekmény voltaképpen másodlagos azokhoz a dolgokhoz képest, amelyek a filmben történnek. Ha az emberek egy kicsit össze is zavarodnak, ez nem feltétlenül akadályozza meg őket abban, hogy élvezzék a filmet.”
Bónusz: „Ez a film másokat sokkal jobban lenyűgöz, mint minket.”
Alfred Hitchcock a Psychoról:
„Egyszer készítettem egy komolytalan filmet, az volt a címe, hogy Psycho. A történet mulatságos volt szerintem, egy jó vicc. Megrémültem, amikor az emberek komolyan vették. Szándékom szerint a nézőknek visítani és kiabálni kellett volna, de csak annyira, mint egy hullámvasúton. Bizonyos szempontból én vagyok az az ember, aki az építkezés közben azt mondja: Milyen meredekre tudjuk az első hullámot építeni? Ha túl mély, a sikítások még akkor is visszhangoznak, amikor lebukik a kocsi, és ez mindenkit tönkretesz. Ezért nem szabad túl messzire menni, mert a cél, hogy kiszálláskor elégedetten nevetgéljenek az emberek.”
Judd Apatow a Felkoppintváról:
„Azt akartam megmutatni, mennyire megőrjítik a pasik a nőket. Paul Rudd figurája mindig szeretetre méltóan viselkedik: Ó jaj, mit tettem!… de valójában hazudik. Passzív-agresszív. Nem figyel arra, mi a nő problémája. Sok kapcsolatban a férfit meg kell leckéztetni, de a nők ki vannak akadva, hogy ezt nekik kell megtenniük.”
Tim Burton a Batman visszatérről:
„Szerencsés voltam a Batman készítése közben, mert akkor úgy éreztük, új területre érkeztünk. Visszamentünk a képregény hagyományaihoz, amelyek általában könnyedek és rajzfilmszerűek voltak. Izgalmas volt. Aztán hirtelen minden képregényhős vicces jelmezbe bújt szenvedő lélekké vált.”
„Azt szeretném, hogy egyfajta tisztelet és felelősségérzet alakuljon ki az emberekben, akik felügyeletére van bízva a Föld… és szerintem ez a film célt ér, mert érzelmi reakciót vált ki. Arról beszél, amit már amúgy is tudunk, nem nehéz megtanulni, de mégsem prédikálunk. Viszont érzelmi töltetet ad a már meglévő információhoz, és ez az érzelmi tartalom talán áttöri a tagadó válaszok falát: Ó, én nem tudom megváltoztatni… nem az én gondom, engem nem érint…. Mit számít az a pár fok hőmérséklet-emelkedés?”
Steven Spielberg A nap birodalmáról:
„Olyan filmet készítettem, amely nekem tetszik, nem érdekelt a közönség igénye. Annyira sötét, amennyire csak sötét mertem lenni.”
Christopher Nolan a Csillagok közöttről:
„Nagyon egyértelmű: önzőség és gyávaság. Nagyon emberi, és szeretem, amit Matt csinált belőle: megtalálta a valóságosságát. Az a fajta cselekmény, amikor utálod a pasit, mert valami olyat csinál, amiről úgy érzed, te is megtennéd hasonló helyzetben. Nagyon logikus, de az érvelése elképesztő – ahogyan képes a magyarázatával a gyávaságát pozitív színben feltüntetni. A magány és a kétségbeesés őrült dolgokat hoz ki belőlünk.”
Steven Spielberg a Harmadik típusú találkozásokról:
„Tényleg hiszem, hogy a Találkozásokkal kerültem a legközelebb ahhoz, hogy egy álmomat a vásznon lássam.”
[…] Teljes cikk olvasása az HETEDIKSOR.hu-n… […]