
Istent játszva
A Richard Morgan regényéből készült sorozat 2. évadára két évet kellett várnunk. Atmoszférájában, cselekményvezetésében és hangulatában némileg mást kapunk, de az alapfelvetés továbbra is ugyanaz: miként változtatja meg az emberi lét értelmét az örök élet ígérete.
Mindig is kedveltem a jövőben (jelen esetben kétezer háromszázvalahány) játszódó, kevésbé szívderítő történeteket, így a Valós halál szinte adta magát. Bár a látványvilág és a mondanivaló sem utolsó, az első évadot egyértelműen a Takeshi Kovacsot alakító Joel Kinnaman vitte el a hátán. A 189 centiméter magas svéd színész tökéletre gyúrt testével és szenvtelenül odavetett, pár szavas mondataival tökéletesen hozta (ebben valószínűleg a 2014-es Robotzsaru forgatásán szerzett tapasztalatok is a segítségére voltak) a gépies szuperkatonát.
Kíváncsian vártam a második évadot Anthony Mackie főszereplésével, akit legtöbben talán, mint Bosszúállót ismernek. 30 év telt el az első évad cselekménye óta, Takot újra előveszik, hogy elvégezzen egy feladatot, ehhez – még a korábbiakhoz mérten is – plusz képességekkel ruházzák fel. Mackie máshogy fogja meg a karaktert, ami azért zavaró, mert Kinnaman él benne tovább ugyanazzal a tudattal, ráadásul viselkedése, döntései és reakciói sem teljesen ugyanazok. Miközben Kovacs a rá bízott feladatot próbálja ellátni, legfőbb küldetésének továbbra is régi szerelmének megtalálását tartja. 

Különleges, paranoiás világ ez, ahol gyakran összemosódik a valóság és a képzelet, az emberi és a nem emberi. Rengeteg előremutató dolog van, a gazdasági, társadalmi, technológiai fejlődés elvitathatatlan, de éppen az emberi mivoltunk az, ami újra és újra gátat szab az eredmények és javak egyenlő elosztásának, valamint alapjaiban rendül meg a hit, amikor egyesek elkezdenek istent játszani.
A Valós halál rengeteg műfaj és korábbi film keveredéséből hoz létre egy újat, egy eredetit a maga sajátos látványvilágával és alapfelvetésével.


