Imádjuk a filmeket, de sokszor találunk valami bosszantó apróságot, ami megzavar bennünket a műélvezetben. Lehet az egy elcsépelt klisé, forgatási vagy technikai baki, rossz szereplőválasztás, számos olyan dolog, amin nehéz túllépni. 30 olyan dolog, amitől kiborultak a nézők. Lehet kiegészíteni, mik azok, amik Titeket is idegesítenek?
“Folyamatosan rajta kell tartanom a kezem a távirányítón, hogy az extrán hangos akciójeleneteket lehalkítsam, majd visszavegyem a hangerőt a következő párbeszédnél, ami meg túl halk.”
“Amikor egy filmben szükség van egy csúnya srácra, akkor szereznek egy csúnya srácot. Ha viszont egy csúnya lányra van szükség, akkor hívnak egy szexi lányt és ciki ruhákba öltöztetik (ja… és adnak rá egy szemüveget).”
“Azok a részekek, amikor egy hacker 20 másodpercnyi dühös gépeléssel lebénítja egy ország infrastruktúráját.”
” ‘Nincs idő… menekülj!’ – Persze elegendő idő van mindkét szereplő számára, hogy biztonságba kerüljön, mégis inkább elvesztegetnek egy percet azzal, hogy vitatkoznak róla, könnyes búcsút vesznek, smárolnak egyet, aztán végre az egyikük elindul.”
“Amikor az előzetes lelövi a teljes cselekményt.”
“Az agyonhasznált nőtípusok: dühös fekete nő; túlsúlyos nő, aki mindig hangos és balkezes; ó és természetesen az őrült tündéri álomlány, és ez még nem is egy feminista kiáltvány, csak egy lusta és ötlettelen forgatókönyv.”
“Biztosra meg tudom mondani, ha a színészek üres aktatáskákkal vagy bőröndökkel közlekednek. A testük, izmaik máshogy dolgozik. Egy 50 millió dolláros film esetében, olyan nehéz beledobni pár téglát abba a poggyászba?”
“Felesleges szexjelenetek. Mindig kellemetlenek számomra és jobban preferálom a hozzá vezető utat, mint az otromba bevágásokat a végén egy fenékről.”
“Ha a kutya meghal.”
“Az adaptációhoz hozzáerőltetett szerelmi szál, ami nincs is a könyvben.”
“Amikor bizonyos dolgok indokolatlanul felrobbannak: a járműnek volt egy kisebb koccanása vagy szimplán felfordul, aztán spontán az égbe repül.”
“Mikor a film fő konfliktusának kiváltó oka valami olyasmi, amire bármelyik józan ember csak annyit mondana: ” – Ó, csak egy kis félreértés!”, aztán nevetnének egyet és menne mindenki a maga dolgára… ehelyett ezután kapunk egy görcsös nagy drámázást.”
“Műhó és persze senkinek sem látszik a lehelete. A Trónok harcában egy árva lélek sem visel egy rohadt sapkát a Falon. Néztem valamelyik nap Az Úr sötét anyagait, és majdnem elkezdtem tapsolni, mikor a szereplők rendesen felöltöztek a hideg idő miatt. Na és Oroszország csak hóban jelenhet meg, pedig nálunk is van ám nyár.”
“Mikor az időzítő hosszabban számol vissza, mint amennyit mutat. Megőrjít.
Általános példa: 50 másodperc van a bomba robbanásáig. Dialógus 30 másodperc, az időzítő 30 másodpercet mutat… még több párbeszéd 40 másodpercig… az időzítő 5 másodpercnél tart… gyors egysoros, majd a bombát hatástalanítják 1 másodperccel a robbanás előtt.”
Ugyanez a problémája a következő hozzászólónak is: “Csak 10 másodperc maradt a bomba robbanásáig. A hős, azért a világ összes idejével rendelkezik, hogy megcsókolja és megölelje a barátnőjét utolsó búcsúként, mielőtt visszatérne és deaktiválná a robbanószerkezetet.”
“Amikor az egyik karakter szakértője egy adott területnek, de megáll elmagyarázni a legelemibb felvetéseket egy másik szereplőnek, aki szintén szakértője ugyanannak a területnek.”
“Harci jelenetek, ahol valaki bevisz egy nagy ütést (általában a gonosz), de ahelyett, hogy lezárná a küzdelmet, nekiáll inkább hencegni vagy valami egyéb arrogáns b*romságot csinálni. És hopp, a harc újrakezdődik, mintha misem történt volna.”
“Csak az agyunk 10%-át használjuk. – szegény mi.”
“Amerika jó, Oroszország/Közel-Kelet rossz”, annyira fárasztó és kellemetlen ez az egó simogatás. Vegyük például A függetlenség napját, az emberek lövik az űrlényeket mindenféle fegyverrel, de azok még csak nem is pislognak… Will Smith megüt egyet, miközben az teljes űrruhában van és rögtön kifekteti?!”
“Mikor legalább 20 év korkülönbség van a férfi és női főszereplő között és ezzel nem foglalkozik a film. Az meg különösen bosszantó, ha úgy is tesznek, mintha egyidősek lennének.”
“Mindketten tapasztalt, vezető tudósai egy területünknek, de az egyik úgy néz ki, mint egy őszülő háborús veterán, a másik meg mintha most lépett volna ki a High School Musical forgatásáról.”
“A nagyon erős/okos főellenség gyengévé/butává válik a filmvégi összecsapásnál, így a főhős győzhet.”
“Amikor elegendő annyit tenned, hogy legyőzöd a főnököt és az egész hadsereg összeesik. Gyakorlatilag minden űrlényes és robotos inváziónál működik ez a koncepció.”
“Mikor teljesen látható, hogy valaki valójában nem beszél a telefonon, csak elmondják a szövegüket, anélkül, hogy hagyna időt a másiknak válaszolni. Azt is utálom, mikor valaki egy biztonsági felvételt néz, de az egyértelműen egy korábbi felvétel némi filterrel megváltoztatva.”
“Rosszul elhelyezett termékmegjelenítések. A reklám önmagában nem zavar. Ha egy karakter Toyotát vezet, vagy Pizza Hut pizzát eszik, nem érdekel. Ám, ha van egy lényegtelen bevágás a filmben, ami a kics*szett Bud Light logót mutatja 10 másodpercig, na az zavar.”
“Azok az agyoncsépelt Hallmark filmes klisék… az elfoglalt üzletasszony, kinek nincs ideje a szerelemre. Hazamegy karácsonyra, mert valami rosszul alakul, és lehet ez lesz a szülei utolsó karácsonya. Találkozik egy pasassal, de túl elfoglalt, hogy élvezze az életet. Egy szülő meghal, és hősnő realizálja, hogy szüksége van rá, hogy jobban élvezze az életet. Összejön a pasival… meg tudod mondani mi történik előre csak azért, mert a film már magában is egy klisé.”
“Kamaszok, akiket a forgatókönyvíró próbálna menőnek ábrázolni. A történelem folyamán soha nem volt két 15 éves, aki random idézne 18. századi költőtől, mikor először találkoznak. Azt is vegyük észre, hogy valahogy minden okos 15 éves mindig olyan zenét hallgat, ami akkor volt menő, amikor a forgatókönyvíró felnőtt. Soha nem olyat, amit valójában a mostani 15 évesek hallgatnak.”
“Amikor úgy magyarázzák el a tervet, mintha… kb. 8 éves lennél. Szeretem a filmeket, ahol a dolgok csak úgy megtörténnek.”
“Akciójelenetek sok-sok vágással, ami egyértelművé teszi, hogy a színész nem tudja a verekedés koreográfiáját.”
“Csak egy álom volt.”
és még számtalan ilyen van… írjátok meg kommentben, hogy Titeket, mi idegesít a leggyakrabban egy film megtekintése közben!