
Lejtmenet
A Covid miatt a folytatásra várni kellett, miközben a hiányérzetünket két speciális résszel kívánták csillapítani. Azon túl, hogy jobban megismertük a két főszereplőt, azt is megtudtuk belőlük, hogy Rue minden igyekezete ellenére még mindig él. A 2. évad ugyanakkor nem csak róla szól, hanem mindenki másról is, aki részese ennek a lejtmenetnek. Az Eufória még mindig nagyon erős, még mindig nagyon jó. 



A sorozat erőssége a szöveg (Sam Levinson ismét odatette magát) és a vágás és hogy egy (újfent) kicsit haza is beszéljek, az operatőri munka nagyban hozzáárul az élményhez. Rév Marcell stílusa és látásmódja tökéletesen illik a mondanivalóhoz, ennek örömére az első pillanattól fogva megteremti azt az atmoszférát, amiben végig utazunk. A főként zárt terekben vagy esti, éjszakai órákban játszódó jelenetekből sikerült kihozni a maximumot, ahogy a fényekkel, a színekkel és a tükröződő felületekkel játszik. Ugyancsak rá jellemző, hogy sokszor más helyiségekből vesz fel vagy onnan indít, szereti használni a különféle nyílásokat, melyeket ajtók, ablakok, falak vagy bútorok határolnak be. Nem lehet nem szeretni és tényleg nagyon illik ehhez az egész kaotikus és nyers „lélekmeztelenítéshez” (ezt egy kommentelőtől loptam, amit ezúton is köszönök, de nekem sem jut jobb az eszembe).
Az Eufória továbbra is csak megmutat, nem vádol, nem ítélkezik és nem magyarázkodik összevissza. Őszinte, erős és már csak a feldolgozott téma miatt sincs szüksége hatásvadász elemekre. Ugyan a lezárás eléggé búcsúszagú, van még a sztoriban potenciál és bár ép elmével ebből az őrületből tényleg nehéz elviselni 12 évadot, egy harmadiknak azért nagyon tudnék örülni.
Közben felmerül bennem a kérdés, hogy komolyan gondolják-e vagy sem, de a közösségi médiában még mindig sokan jönnek azzal Zendaya nevét olvasva, hogy ő meg ki a fene? Velük most már tényleg nem tudok mit kezdeni.


