Fejlesztő: Naughty Dog, Iron Galaxy Studios; Kiadó: Sony Interactive Entertainment; Platform: PC, PS5
Konzolos megjelenése után végre itt a PC-s Uncharted: Legacy of Thieves Collection: páratlan, filmszerű élmény interaktív játékba bújtatva és pont azért működik, amiért az év elején bemutatásra került moziváltozat csak nyomokban.
Legkevésbé sem vagyok kibékülve az idei esztendő február hónapjában szélesvásznakra került Uncharted című kalandfilmmel: szinte valamennyi elemében pocsékul sikerült adaptációja a 2007-ben PS3-on útjának indult franchise-nak. Nem is csodálom, hogy az oly hosszú, több éves előkészület ideje alatt a rendezés kapcsán olyan többé-kevésbé hangzatos nevek fogták a sátorfájukat idő előtt, mint például David O. Russell, Neil Burger, Seth Gordon, Shawn Levy, Dan Trachtenberg, majd végül Travis Knight. Tegyük félre, hogy már eleve a szereposztás teljességgel elfuserált, de olyan lélektelen másolatot ritkán lát az ember egy nagyköltségvetésű popcornmozi esetében, melynek tán egyetlen igazán üdítő pontja a videójátékos főszereplő hangadójának (Nolan North) nyúlfarknyi vendégszereplése.
Mostani szösszenetünkben persze nem Ruben Fleischer Arany Málna-esélyes alkotásáról van szó, azt Hujbi már alaposan kivesézte, hanem sokkal inkább az Uncharted: Legacy of Thieves Collection PlayStation5-ös tesztünk egyik eszmefuttatásának lezárásáról. Az akciójáték-sorozat negyedik epizódjának (és DLC-jének) apropóján a Sony most először költöztette Nathan Drake-et és társait a népszerű konzoltól eltérő platformra. Az exkluzivitás hivatalosan is megszűnt a személyi számítógépes verzió megjelenésével. A távolkeleti megacég legnevesebb zászlóshajójának átiratáért az az Iron Galaxy Studios gondoskodott, aki példának okán korábban a – tesztalanyunkban is cameózó – Crash Bandicoot széria valamennyi részét sikeresen portolta.
A leginkább említésre méltó újdonság a januárban debütált változathoz képest természetesen az egér+billentyűzet használatának lehetősége – persze, ha valaki monitor előtt csücsülve „teljes” PS5-ös impulzusra vágyik, bátran szerezzen be magának egy DualSense Gamepadot. Az AMD videokártya tulajok örülhetnek, ugyanis Fidelity FX Super Resolution 2 (FSR2) támogatást kapott a negyedik Uncharted játék. Ennek köszönhetően a Naughty Dog alkotása olyan algoritmusokat használ, amivel képkockafrekvencia száma sokszorozódik, így nagyobb felbontásban sokkal folyamatosabb hatásban lehet részünk akár gyengébb konfiguráción is. A 4K-s felbontás miatt ultrawide monitorunk is maximálisan kihasználásra kerül, a 21:9-es képarány minden korábbinál lehengerlőbb összképet nyújt. A PC-s változat töltési ideje igencsak figyelemre méltóan sikerült: a horror méretű, 124GB-nyi anyag merevlemezre telepítve pillanatok alatt elbúcsúzik az olykor előbukkanó loading képernyőktől, és egy-két alkalmat leszámítva a játékban sem tapasztaltam különösebb lassulást vagy akadozást.
Sokakban felmerülhet a kérdés, hogy miként működik a Legacy of Thieves története a korábbi részek ismeretének hiánya mellett. Pechemre ebben nem tudok információt nyújtani, ugyanis anno volt szerencsém kincsekre vadászni az eredeti PS3-as trilógia kapcsán. Ennek ellenére sajnálatos, hogy a Drake-ék korábbi felfedezései nem örvendeztették meg a szélesebb közönséget, elvégre 2015-ben már azokból is készült remake a vállalat negyedik generációs kütyüjére. Mindenesetre a sztori elegendő múltbéli kikacsintással és nosztaligával szolgál, melyekkel azért valamilyen szinten ráérezhet a játékos a korábbi eseményekre és jól felépített világának atmoszférájára. Mindez voltaképpen egy hosszúra nyújtott, körülbelül 20 órás minőségi interaktív mozi formájában bontakozik ki, számos átvezető animációval és kellő mennyiségű játékélménnyel. Zeneszerzőként Henry Jackman szokásához híven kiváló muzsikát komponált, a látványra és a körítésre pedig nincs ok a panaszra.
Legutóbb ezt teszteltük: