
Képzeld azt, hogy ez egy jó film!
Miközben egy nyomozó az eltűnt lányát keresi, megismerkedik a hipnotákkal, akik nem csak belelátnak az ember fejébe, de képesek átvenni az irányítást az elme felett. A Konstrukció innen-onnan összegereblyézett cselekménye ellenére akár még nagyot is durranhatott volna így a nyár elején, de Robert Rodrigueztől ez most csak egy halk pukkanás. Jennifer Lopez után Ben Affleck is egy vérszegény alkotásban keresi meg a Benedict Canyonban található álomotthonra valót. 
A névtelen telefonálót lenyomozva egy jósnőhöz vezetnek a szálak, Diana Cruz (Alice Braga) a korábban őt ért vádak ellenére nem szélhámos, hanem nagyon is képben van a történéseket illetően. Danny megtudja, hogy a lánya fényképén olvasható szöveg alapján Dellrayne-nek elnevezett férfi egy hipnota, aki képes azt a világot láttatni az emberekkel, amit ő akar. Többen is vannak, köztük ő a legerősebb és azon túl, hogy a világon minden felett meg akarják szerezni az irányítást, nagyon kell nekik az a fénykép. 
Nem, a kedves olvasó nem téved, amikor a fenti sorokat olvasva keresi ebben a filmben az eredetiséget, de sehogy sem találja. De attól, hogy egy filmben már szinte mindent láttunk máshol, még ezek összefűzése és/vagy megjelenítése lehet ötletes, látványos. Hiszen hány alkotásban köszön vissza az az alapfelállás, amikor tényleg mindenki hülye és csak a főhős helikopter. Hány alkotásban köszön vissza, hogy a főhős a gyermekét veszti el, akinek sokszor a puszta létezését is megkérdőjelezik és hány alkotásban köszön vissza, hogy egyesek mindenki felett állnak és akár szuperképességekkel, akár mással, de uralják a közgondolkodást és ezzel együtt az egész világot. Azért ebből egy egész jó kis sztorit lehet kanyarítani, amire majdnem azt lehet mondani, hogy már-már eredeti.
Különben miként fordulhatna elő, hogy a világ vezetőinek gondolatai felett uralkodó, ennek megfelelően az információban, technológiában és anyagi javakban dúskáló társaság úgy nézzen ki, mint egy maroknyi sztrájkba lépett Turkish Airlines alkalmazott. Négy év telt el kislánya eltűnése óta, de Danny azóta is minden nap munkaalkalmassági vizsgálattal kezd – ahogy kell – mellényben, töltött fegyverrel és jelvénnyel a derekán, hogy aztán a társ SMS-ére reagálva a rendőrségi pszichológus rábólintson a bevetésre. Az, hogy Affleck filmbéli karaktere és annak szőke felesége miként követhettek el egy latina kislányt, talán már fel sem tűnik, mint ahogy az sem, hogy fejlövésre rendszeresen orvost hívnak.
Danny szerepe ugyan nem támaszt senkivel szemben sem túl nagy követelményeket, de Affleck szomorú kiskutya nézése és batmanes kiállása még ide is kevés. Az Airben legalább odatette magát. A Konstrukció mentségére legyen mondva, hogy olykor vannak jó pillanatai, a nagy fordulat tényleg kevésbé kiszámítható, a zene egész jó és az egész csak másfél óra, ami viszonylag gyorsan elmegy.


