
Requiem egy sztáromért
A szer olyan, mintha a női Tarantino megcsinálta volna a maga Becstelen brigantykját. Tele filmes lopásokkal vagyis főhajtásokkal, aminek a végén teljesen elgurul a szer. Ahogy Tarantino munkássága, úgy Coralie Fargeat művei mellett sem lehet szélsőséges reakciók nélkül elmenni. Alpári, primitív, profán vizuál-giccs vagy korszakos mély rétegzettségű mestermű? Bármit is akar beadni nekünk, a tűfóbiások messziről kerüljék.



A szer az a film, ami könnyű megoldást kínál egy problémára. Csupaszítsuk le, meztelenül állítsuk pellengérre, majd kövezzük meg kéjes kacajok és szörnyülködő nyögések közepette. Aki először lát ilyet, annak érdekes, vagy tátott szájjal letaglózó élmény, hogy van ilyen, valaki még mer hasonlót csinálni. Az tény, hogy manapság a női alkotók végre tudnak személyes témákhoz nyúlni és fontos, hogy kidolgozzák magukból a kreatív ötleteiket. Ezen felül Demi Moore részéről egy nagyon bevállalós, és erős alakítást láthatunk, de ez még nem menti meg a filmet attól, hogy önmaga csapdájába essen, és egy súlytalan, pusztán sokkolásra építkező alkotásként akarjon magának 15 perc hírnevet szerezni. Amit meg is kapott, de sokkal több nem jár neki. Azért reméljük, születnek tartalmasabb filmek is a testképzavarról, mert ahogy a felhajtásból látszik, igény van rá.


