
A film annyira tökéletes korképet fest a mindennapi életünkről, hogy szinte szavakba sem lehet szedni mindazt, amit elénk tár.
Louis Bloom (Jake Gyllenhaal) munka híján lopásokból tartja el magát. Az életben maradási ösztönei olyan tettekre sarkallják, mint a magánterületre való betörés, biztonsági őr bántalmazása, aztán a fémhulladék telepvezetőjével való alkudozás. Itt körvonalazódik a főhősünk későbbi tetteinek alapja, amikből azt szűrhetnénk le, hogy a rendszer szerencsétlen áldozatáról van szó. 
Főhősünk az operatőrtől kuncsorog állásért, de miután az ajtócsapással válaszol, hirtelen ötlettől vezérelve ellop egy biciklit, aminek árából megveszi az első felszerelését.Befektetése először nehezen akar megtérülni, hiszen ki kell tapasztalnia a szakma buktatóit, mint ahogy ezzel minden munkásember szembesül. Későbbi sikereit kitartásának és erkölcstelen módszereinek köszönheti, nem csoda, ha karrierje innentől felfelé ível.
A mozit ennyivel be is lehetne fejezni, ám rendezőnk ennél jóval többre vállalkozott. Megragad grabancunknál és belenyomja fejünket a híradósok szenzációhajhász, kíméletlen világába. Nina (Rene Russo) karakterén keresztül tökéletesen megismerhetjük a sikeres médiarabszolgát, kinek állása bebetonozásást mindig egy újabb „sikítozó nő átvágott torokkal” adás jelenti. Továbbá, hogy ne egy egydimenziós figuráról szóljon a film, Gilroy átlöki a ló túloldalára Louis karakterét. A pénzhiány elhárítását követően további munkaeszközökre és egy asszisztensre is szert tesz Rick személyében (Riz Ahmed). Megismerjük a hatalmával visszaélő figurát is, aki minden lépésével egyre közelebb kerül a címben olvasható jelzőre. Ettől a ponttól kezdve, munkaadóként üzemel Louis karaktere, aki tökéletes iskolapéldája bármilyen cégnél tevékenykedő (csak a pénz és a hatalom motivál) vezetőre.
Dan Gilroy egy-két akciófilm után (Vasököl, A Bourne hagyaték) visszatért a Zuhanásnál megismert egyedi hangvételéhez, ami miatt megjegyeztük a nevét. Viszont az Éjjeli féreg után már soha nem feledjük. Tökéletes kordokumentum, egyben bízhatunk, nem kerülünk egy Lois lelkületű ember kamerája elé.


