
Ezt egy életen át kell játszani…
Az izgalmasabb életre vágyó három fiatal egy kiüresedett Tokióban találja magát, ahol esténként az életben maradásért kell versenybe szállniuk. Vajon ki állhat a többiek rejtélyes eltűnések mögött és vajon létezik-e a „part”, ami emlékeztetett a régi világra és ahol mindenki biztonságban van? Az Alice Határországban izgalmas és látványos képregényfeldolgozás, ami a klasszikus művet alapul véve tart görbe tükröt a japán társadalom elé.
Arisu, Karibe és Chōta három jóbarát, akik meglehetősen komolytalanok és látszólag céltalanul bolyonganak az életben. Talán nem véletlen, hogy a történet egy közös hülyüléssel kezdődik, amikoris egy általuk okozott közúti balesetet követő rendőri intézkedés elől menekülve egy üres és kihalt Tokióban találják magukat, ahonnan látszólag rajtuk kívül mindenki eltűnt. Nem sokkal később kiderül, hogy ez nem teljesen így van, de a felfedezés örömét némileg beárnyékolja, hogy a jelenlévőknek élet-halál harcot kell vívnia egymással.
Azt, hogy milyen típusú (erő, ügyesség, ész, árulás stb.) és nehézségi fokozatú játékról van szó, kártyalapok jelzik. Ezek megszerzésén (összegyűjtésén) túl a játékosok próbálják megfejteni, hová lettek a többiek és ki állhat az egész mögött, illetve terjed a pletyka a biztonságot jelentő „partról”, így az ide való eljutás is opcióként jelenik meg, Az, hogy végül kinek sikerül eljutnia a partra, maradjon titok, annyit viszont elárulhatok, hogy az élet itt sem fenékig tejfel, semmi nem az, aminek látszik és a hely a hatalmi harcoktól sem mentes.
Az Alice in Borderland pszicho-thriller manga 2010 és 2016 között jelent meg, írója és rajzolója Haro Aso (Mangaka). A 18 kötetből 1.3 millió példányt adtak el, készült belőle 3 részes animáció és több spin-off King of Diamnds, Alice on Border Road, illetve Alice in Borderland: Retry címekkel.

Az Alice Csodaországban jelenti az alapot, de olyan alkotásokra is ráismerünk, mint az Az útvesztő, Az éhezők viadala, A beavatott, a Mátrix, a Kocka, a Battle Royal (ha már japán) és persze ide sorolnám A legyek urát is. A szereplők hazájukban népszerű – többségükben- fiatal színészek, a forgatókönyvíró-rendező Shinsuke Sato a kilencvenes évek óta foglalkozik filmkészítéssel, rengeteg élőszereplős manga és anime feldolgozás fűződik a nevéhez, de videójátékok tervezésében, fejlesztésében is részt vesz.
A cselekmény közel egyenlő részben tartalmaz jeleneteket az arénából, a „partról” és a szereplők múltjából, az öldöklésen túl erős társadalomkritikát fogalmaz meg és megmutatja a túlélés pszichológiáját, a lélektani hátterét, a taktikázást, a stratégiákat és praktikákat. Az egészet azonban nem cukorsziruppal, hanem vérrel önti le, távol áll tőle a happy end, az egyes részekben megkedvelt szereplőket szívbaj nélkül teszi el láb alól és bár stílusában, atmoszférájában jellegzetesen japán, tagadhatatlanul nemzetközi piacra készült, ahol egyébként frankón megállja a helyét. Az utolsó részek mintha már egy kicsit szabadulni akarnának ettől a történettől, hogy jöjjön majd a folytatás, amit már most nagyon várok és a szereplők, valamint a nyolc rész ledarálása után vélhetően nem csak én leszek ezzel így.


