
Ha nem ismered az árnyoldalt, tudod értékelni az állandó biztonságot?
Jellemzően, ha bárki listát készít azokról a könyvekről, amiket mindenképpen érdemes elolvasni, akkor Aldous Huxley sci-fi-je, a Szép új világ nem maradhat ki. Utópiájában az író egy olyan társadalmat mutat be, ahol az emberek kémcsőben, mesterségesen születnek és kondícionálva vannak, hogy adott szerepeket betölthessenek (például a tudósoknak értelemszerűen jóval több „ész vegyület” jut, mint aki egy életen át takarító lesz). A magánélet tilos, a szex kötelező és mindenki „boldog”, hiszen egy szóma nevű drognak köszönhetően állandó elégedettségben, nihilben élnek. A kollégádnak csinosabb a ruhája? Kapj be egy szómát! Hatalmas megrázkódtatás ért? „Szóma, ha mondom, segít a gondon.” Kilátás nélküli világ ez, az igazán fontos összetevő, az élet nélkül. És valahogy pont ez hiányzik a sorozatból is.

Három főszereplőnk van. Lenina Crowne (Jessica Brown Finlay) béta tudós, aki a szabályokkal ellentétben némi önállóságot és kedvességet mutat, emellett monogám kapcsolatra vágyik. Bernard Marx (Harry Lloyd) alfa, ki nem képes beilleszkedni a társadalomba és teljesíteni a testiség kötelességét. Aztán ott van John (Alden Ehrenreich), a vadember, aki a megmaradt régi világ egy rezervátumában él és a turistáskodó új londonbelieknek fenntartott vidámparkban dolgozik. A három ember sorsa is ebben a központban fonódik össze. A városba való visszatérésük után pedig felerősödik a két világ közti különbség.


Kiemelendő az is, hogy a látvány mindenképpen stílusos, letisztult és elegáns, nem a sci-fikben többnyire elterjedt rideg és szürke színvilág. Arról nem is beszélve, hogy az új világ minden egyes képkockája divatbemutatónak hat. A szereplők közül egy igazán jelentős akad, ugyanis Harry Floydnak jutalomjáték Bernard karaktere, minden egyes műmosolyával.
A Szép új világ összegészében nézhető és önmagában vizsgálva szórakoztató is. A nagy hibája, hogy az eredetivel ellentétben semmi kiemelkedőt nem hoz a zsánerében. Jobban hasonlít az elmúlt 10 évben divatos „a lázadó felbolygatja a társadalmat” disztópiákhoz, mint egy formabontó alkotáshoz, ami megreformálja a műfaját. Nem hiába nem rendeltek be 2. évadot. Ráadásul, ha a könyv ez idáig kimaradt, a sorozat megtekintését követően, már még nehezebb lesz bárkit az elolvasására rávenni.


