
Explicit élvezet
Ma már tudjuk, hogy amit Kevin Costner és Whitney Houston műveltek, az semmi, mert a férfibarátságnál nincs fontosabb. A Sokkal több mint testőr lerántotta a leplet a személy- és vagyonőripar visszásságairól, tette ezt annyira szórakoztató módon, hogy borítékolható volt a folytatás. Ezúttal az Európai Unió jövője a tét, de hőseink résen vannak és újfent odateszik magukat.

A testőrfilmek és a bérgyilkosfilmek legjobb pillanatait összegyűjtve, cicivillantással, kokóval, trágár beszéddel, erőszakkal, autós üldözéssel és lövöldözéssel operált, de megmutatta a karakterek emberi, sokszor szó szerint sebezhető oldalát, a szerelem, a szakmai és anyagi megbecsülés iránti vágyat is. Volt benne politika, társadalmi felelősségvállalás és még egy csomó olyan dolog, amit a legtöbb ilyen filmből kihagynak vagy elsumákolnak, de növelték az élvezeti faktort az európai helyszínek, a humor és a főszereplők között működő kémia is, akik nem mellesleg a való életben sem az érfelvágós énjükről ismertek.
A folytatás legalább ennyire látványos, humoros, erőszakos és akciódús, de még nagyobb hangsúlyt kapnak az érzelmek, különösen a családalapítás, a barátság és az apa-fiú viszony, megspékelve egy jó nagy adag egzisztenciális válsággal. Egy ilyen filmben szerepelni egyáltalán nem ciki, nem véletlen, hogy Reynolds, Jackson és a sokkal nagyobb teret kapó (lásd még eredeti cím) Hayek mellett visszatér Richard E. Grant is, illetve a stábhoz csatlakozott pl. Morgan Freeman, Tom Hopper és Antonio Banderas is.
A 2. rész folytatásként leginkább az 1-t ismétli mindenből egy kicsit többet és nagyobbat adva, illetve elmegy odáig, hogy a főszereplőket gyakorlatilag halhatatlanná teszi. Ez valahol jó is, meg nem is, mert ha egyiküktől mégis idejekorán búcsút kéne vennünk, akkor meg az lenne minden baj forrása. Továbbra sem akarja megváltani a világot, csak egyszerűen kikapcsol és megmarad kedves suttyónak a kommersz sűrűjében. Olyan meg amúgy sem fordulhat elő, hogy Ryan Reynolds a Deadpool óta egy tragikusan rossz filmben szerepeljen.


