
Leosztott szerepek
A brit belügyminisztert szexuális erőszakkal vádolja meg asszisztense, ami nem csak a családja, hanem a regnáló kormány sorsára is kihat. Az Egy botrány anatómiája, a Netflix 6 részes minisorozata, egy aktuális problémát helyez el a legfelsőbb körökben, szórakoztató és izgalmas, de kevesebb csavarral és hatásvadász elemmel valószínűleg jobban működne.
James Whitehouse (Rupert Friend) a brit miniszterelnök jobbkeze és legfőbb bizalmasa, fiatalkori barátok, együtt jártak Oxfordba. A kiváltságosok gondtalan életét éli csinos feleségével, Sophie-val (Sienna Miller) és két gyermekével, de minden megváltozik, amikor asszisztense, Olivia Lytton (Naomi Scott) szexuális erőszakkal vádolja meg.
James elmondja a feleségének, hogy viszonya volt a lánnyal, aminek ő egyszer és mindenkorra véget akart vetni és talán bosszúból történik ez az egész vele. Sophie próbálja összetartani a családot, megbocsátó és támogató feleségként megjelenni a nyilvánosság előtt, kérdés, meddig bírja erővel és gyomorral. A férfin nagy a nyomás, nemcsak a családja hullhat szét, de a politikai karrierje is veszélybe kerül, idővel a miniszterelnöknek is színt kell vallania, kitart-e régi barátja mellett vagy elhatárolódik tőle, elkerülve ezzel a kormányválságot.
Fontos szerephez jut a család, vagyis az, hogyan éli meg Sophie és a gyerekek ezt az egészet. A nő ugyanott tanult, vagyis nagyon régóta ismeri a férjét és azt is tudja, milyen az, amikor a milliomoscsemeték kiengedik a gőzt. Ezek a férfiak egész életükben arra vannak kondicionálva, hogy mindenkinél jobbak és bármit megtehetnek, mert hát konzervativizmus és erények ide vagy oda, a törvényeket az elit hozza, a közgondolkodást az elit formálja. Sophie nem buta nő, de a családért feláldozza a karrierjét, mint ahogyan azt sok más nő teszi az ő társadalmi helyzetében. Viszont olyan világban élünk, amikor a félredugás, a megkaphatok bárkit, akit akarok, majd a nem jelentett semmit már egyre kevésbé sikk.
És akkor itt van a politika, ahol nagyon is számít, ki mivel tudja sakkban tartani a másikat, ki kinek tartozik szívességgel és hasonlók. Az ember pillanatok alatt a „kukában” (vagy a börtönben) találhatja magát, ezért alaposan meg kell fontolnia, mit mond és cselekszik, kivel barátkozik és osztja meg titkait. A nép, a közjó szolgálata és a saját célok elérése, a hatalom és az anyagi jóét fenntartása egyfajta skizofrén állapotot idéz elő náluk, amit itthon is látunk, hiszen ez nem brit sajátosság, persze ők a furcsa szokásaik és a monarchiájuk révén rátesznek még erre egy lapáttal.
A kevesebb olykor több, a sorozat akkor is működne, ha az alapsztorit „simán” csak elmesélné, de az alkotók valami többet akartak. Amikor valaki ideges, felesleges hallanunk a szívverését, a feje tetejére állított képernyő, a szereplők sokadik zuhanása a semmibe vagy „utaztatása” egyik helyszínből a másikba is csupa olyan dolog, melyek nélkül ugyanúgy megértjük, hogy nekik most annyira nem jó. A csavarok is elsősorban arra valók, hogy ráerősítsenek arra, amit már eddig is tudtunk: ezen a szinten mindenki ismer mindenkit és a múltnak nagyon fontos szerepe van abban, hogyan viszonyulnak a jelenben egymáshoz.
Az Egy botrány anatómiája egy aktuális problémát helyez el a legfelsőbb körökben és sokban hasonlít a konkurencia által gyártott Tudhattad volnához, ám amíg Sienna Miller valóban 40, addig Nicole Kidman csak szeretne annyi lenni.


